McDonald's, fot. Shutterstock

Sieć restauracji McDonald’s poinformowała, że jej globalne zyski netto w kwartale zakończonym 30 września 2014 roku spadły o 30 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Przychód ogółem spadł o 4,6 proc. W Europie przychody ze sprzedaży zmalały o 1,4 proc., a w regionie Azja-Pacyfik-Bliski Wschód-Afryka spadły o 9,9 proc. Zysk netto McDonald’s w trzecim kwartale wyniósł 1,07 mld dolarów. W przeliczeniu na akcję daje to 1,09 dol.

Najbardziej przychody ze sprzedaży zmalały w regionie Azja-Pacyfik-Bliski Wschód-Afryka (o 9,9 proc.). Z kolei w USA o 3,3 proc., a w Europie o 1,4 proc.

Jak poinformowano, wpływ na tak słabe wyniki, miała afera mięsna w Chinach (sprzedaż przeterminowanego mięsa przez Husi Food, dostawcę McDonald’s), jak również kłopoty w Rosji. Od czasu nałożenia przez UE i USA sankcji gospodarczych na Rosję w związku z wojną na Ukrainie, McDonald’s cały czas jest pod lupą rosyjskich służb sanitarnych. Lokale sieci w Rosji są nieustannie kontrolowane, a część placówek zostało zamkniętych z przyczyn naruszenia norm sanitarnych.

– Nasza wydajność spadła poniżej naszych oczekiwań. Firma podjęła już działania w celu ożywienia swojego biznesu na całym świecie – skomentował wyniki spółki Don Thompson, dyrektor generalny McDonald’s.

Na świecie McDonald’s ma aktualnie ponad 35 tys. lokalizacji w ponad 100 krajach. W Polsce działają 343 restauracje w ponad 120 miastach.