Brand24 social media marketing

Firma Brand24 zajmująca się monitoringiem w social media, rozpoczęła działalność na rynku indonezyjskim. Azja Południowo-Wschodnia jest coraz bardziej atrakcyjna dla globalnych marek, ze względu na szybki rozwój e-commerce, coraz lepszy dostęp do internetu i dynamiczny wzrost gospodarczy. Dzięki Brand24 firmy dowiedzą się, co się o nich mówi w tym rejonie świata.

Brand24 dostarcza narzędzia, pozwalające na efektywne monitorowanie internetu i mediów społecznościowych, w celu badania opinii o marce.  To również narzędzie do pomiaru nateżenia szumu (buzz), który pojawia się wokół wybranej marki, produktu lub słowa kluczowego. Wśród klientów startupu znajduje się już ponad 25 tysięcy firm na całym świecie, w tym duże sieci, takie jak Ikea, Panasonic, AirFrance, Intel, Carlsberg czy Leroy Merlin.

Obiecujący rynek dla e-commerce

Brand24 oferuje pogłębione analizy na temat obecności marki w social media, wykorzystując oprogramowanie własne, a także szereg API, m.in. Google Search. Jak twierdzi Michał Sadowski, Brand24 jest w stanie prześledzić każdą wzmiankę o marce, niezależnie od tego w jakim serwisie pojawia się jej nazwa. Klienci firmy nie muszą „dodawać” poszczególnych kanałów, które monitoruje firma, jedynie dostarczyć odpowiednie słowa kluczowe. Jednocześnie, jak podkreśla Sadowski, przewagą rynkową Brand24 jest przystępna cena.

„Ponieważ rynek indonezyjski jest bardzo obiecujący i coraz więcej firm jest nim zainteresowanych, a my mamy tam kontakty i lokalnych partnerów, zdecydowaliśmy się założyć odrębną spółkę i stworzyć dedykowaną wersję narzędzia” – wyjaśnia Michał Sadowski, prezes i założyciel Brand24. „Największą barierą był oczywiście język, dlatego rozpoczęcie działalności na tym rynku nie byłoby możliwe bez pomocy lokalnych współpracowników, którzy cały czas pracują na miejscu.”

Współpraca z firmą Adidas

Brand24 działa na indonezyjskim rynku już od marca 2013 roku, lecz najważniejsze kontrakty zostały podpisane w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Jak dotąd, Brand24 zdobyła ponad 30 klientów z Indonezji, a także z Singapuru i Chin. Wśród nowych klientów znalazły się firmy takie jak Mizone, Bank CIMB oraz and Adidas.

Na razie dedykowane serwisy Brand24 obsługują rynek polski, amerykański i indonezyjski. Trzy miesiące temu uruchomiona została również globalna wersja platformy Brand24, dostępna dla klientów na całym świecie. „Mamy wielu klientów w Europie Środkowej, w krajach takich jak Węgry czy Bułgaria, a także w Stanach Zjednoczonych. Naszą ambicją jest, by w przyszłym roku liczba klientów na rynku amerykańskim przekroczyła 100” – mówi Sadowski. „W Polsce z usług Brand24 korzysta 500 marek, z czego ponad 10% stanowią detaliści. Sprzedawcy internetowi i wielokanałowi to najliczniejsza grupa naszych klientów” – dodaje.

Pierwsza runda finansowania

Firma Brand24 dostarcza raporty na zamówienie firmom, które chcą zbadać obecność swojej marki np. w konkretnym rejonie świata. Dlatego też bardzo atrakcyjna jest dla nich możliwość zbadania, jak na markę reagują użytkownicy social media właśnie na rozwojowym rynku indonezyjskim. W planach firmy jest rozwijanie usługi i wprowadzanie nowych udogodnień oraz funkcji. Toczą się również rozmowy na temat pierwszej rundy finansowania startupu, żadne decyzje jednak nie zostały jeszcze podjęte.