Shopping Center Foeum 2015
Shopping Center Foeum 2015

Podczas marcowej edycji Shopping Center Forum poznamy zwycięzcę w kategorii SCF Drugstore Retailer of the Year 2015. O tytuł będą ubiegać się trzy sieci sklepów: Super Pharm, Hebe, Rossmann

– Ostatni rok to kontynuacja dynamicznego rozwoju sieci reprezentujących kategorię Drugstore. Poza finałową trójką swój rozwój kontynuowały także Dayli czy Drogeria Natura w nowym formacie – mówi redakcji Retailnet.pl Marta Machus-Burek, Dyrektor ds. Strategii Handlowych, Dział Doradztwa i Rozwoju Projektów Inwestycyjnych, Colliers International.

– Liderem pod względem liczby sklepów jest Rossmann, który na początku przyszłego roku otworzy swój tysięczny sklep.

– Superpharm w ostatnich latach dostrzegł potencjał lokalizacji znajdujących się poza centrami handlowymi i z sukcesem otworzył kilka sklepów na ulicach handlowych lub przy dworcach w największych miastach.

– Superpharm i Hebe jako jedyni łączą formułę sprzedaży typu drugstore z apteką. Sieci tej kategorii rozwijają również kanał sprzedaży internetowej, czego przykładem jest niedawno uruchomiony sklep internetowy firmy Rossmann. W kolejnym roku można się spodziewać dalszej intensyfikacji konkurencji pomiędzy firmami z tej kategorii w pozyskaniu atrakcyjnych lokalizacji – dodała Marta Machus-Burek.

Super-Pharm to sieć sklepów typu drugstore, będąca połączeniem apteki, drogerii i perfumerii w jednym miejscu. Sieć istnieje na polskim rynku od ponad 13 lat. Spółka konsekwentnie realizuje plan zakładający otwieranie od 8 do 10 placówek rocznie w miastach, w których liczba mieszkańców przekracza 100 tys. Obecnie w ramach sieci działa ponad 50 sklepów Super-Pharm. Lokale sieci mają średnio od 300 do 650 mkw. powierzchni.

Należącą do firmy Jeronimo Martins sieć drogerii Hebe Health&Beauty tworzy ponad 100 placówek różnego formatu, które znajdują się zarówno w galeriach handlowych, jak i przy ulicach. Spółka uruchamia lokale o powierzchni powyżej 400 mkw., m.in. w galeriach handlowych dla formatu Hebe wraz z apteką. Natomiast dla samodzielnej drogerii Hebe potrzebuje powierzchni około 250 mkw. Sieć Hebe jest konceptem drogerii oferującym asortyment w sześciu głównych kategoriach: Beauty Expert, Hebe Hair, DermoPharm, Hebe loves babies, Home& Life oraz Hebe Men.

Rossmann rozpoczął swoją działalność w Polsce 20 lat temu. W 2014 roku Rossmann planuje otworzyć 150 sklepów. Obecnie w ramach sieci działa ponad 930 placówek Rossmanna w Polsce. Założycielem firmy jest Dirk Rossmann, który otwierając swój pierwszy sklep w 1972 roku w Hanowerze, stał się pionierem koncepcji samoobsługowych sklepów drogeryjnych. Pod marką Rossmann firma działa w Polsce, Niemczech, Czechach, Turcji, Albanii, na Węgrzech i prowadzi ponad 2950 drogerii. Rossmann SDP należy do grupy kapitałowo-zakupowej tworzonej przez Rossmann GmbH i A.S. Watson.

Super Pharm, Hebe i Rossmann zostały wytypowane do nagrody przez Jury w składzie: Magdalena Frątczak z CBRE, Renata Kusznierska z DTZ, Marta Machus-Burek z Colliers International, Agnieszka Mielcarz z Knight Frank, Ewa Ściubidło z BOIG, Klaudia Woźniak z Pro Value, Anna Wysocka z Jones Lang LaSalle, Maciej Celmer z Mallson, Michał Muc z Savills Property Management, Marek Noetzel z Cushman & Wakefield i Piotr Zieliński, pełnomocnik zarządu ds. najmu Rossmann.

Wręczenie nagród odbędzie się 3 marca 2015, podczas Shopping Center Forum 2015 Winter Edition, Stadion Legii Warszawa, ul. Łazienkowska 3.