Klimatyzowane paczkomaty przyszłością usługi click and collect

Waitrose

Brytyjska sieć supermarketów Waitrose prowadzi testy samoobsługowych, chłodzonych schowków do odbioru produktów spożywczych kupowanych online. Pierwsze urządzenia pojawiły się już na stacjach londyńskiego metra.

Usługa click and collect staje się standardem. Obecnie sieci handlowe szukają rozwiązań, które jeszcze bardziej ułatwią życie ich klientom. Takim pomysłem są automatyczne i chłodzone schowki, w których bezpiecznie, niczym w domowej lodówce, można przechowywać produkty spożywcze, aż do momentu odebrania ich przez klienta.

Click and collect 24/7

Schowki zlokalizowane będą na stacjach londyńskiego metra, dzięki czemu klienci będą mogli odebrać swoje zakupy w drodze z pracy lub ze szkoły. “Współcześni, zabiegani klienci chcą odbierać swoje zakupy w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. Ten trend staje się dominujący ” – mówi Andrew Newton odpowiedzialny w sieci Waitrose za rozwój e-commerce.

Zamówienie zakupów odbywa się standardowo. Klient wchodzi na stronę internetową Waitrose, albo używa mobilnej aplikacji tej sieci, a następnie wybiera potrzebne mu produkty. Po dokonaniu płatności i wybraniu miejsca odbioru, klient otrzymuje specjalny kod PIN. To klucz do automatycznego schowka, w którym umieszczone są zakupy. Zakupy zamówione do 11.45 są gotowe do odbioru następnego dnia. W ramach programu pilotażowego powstanie 10 punktów odbioru. Testy potrwają rok.

waitrose parcel locker

Rosnąca sprzedaż online

Możliwość odbioru zakupów spożywczych w różnych lokalizacjach, nie tylko w sklepie, prowadzą również inne sieci, m.in. Asda czy Tesco. W przypadku pierwszej z firm punkty odbioru zlokalizowane są przy stacjach londyńskiego metra, a zakupy przechowywane są w samochodach chłodniach. Sieć, jako pierwsza na Wyspach, wprowadziła także samoobsługowe chłodzone schowki. Pojawiły się one w marcu tego roku przy sklepie stacjonarnym w mieście Pudsey. Łącznie Asda posiada ok. 400 punktów odbioru zakupów i zamierza zwiększyć ich liczbę do 600. Dzięki temu do 2018 roku obroty ze sprzedaży online mają wzrosnąć do 3 mld funtów rocznie.

Waitrose to brytyjska sieć 320 supermarketów klasy premium. Firma została założona w roku 1904 w Londynie. W roku 2014 Waitrose została uznana za najlepszą na Wyspach sieć detaliczną w rankingu konsumentów.

Tekst ukazał się na Evigo.pl, portalu skierowanym do profesjonalistów branży e-commerce.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016