Tesco rozszerza działalność e-sklepu w Polsce

Ezakupy Tesco

W tym tygodniu brytyjska sieć uruchomiła sprzedaż internetową w kolejnych miastach na Śląsku. Obecnie usługa Ezakupów dostępna jest już dla ponad. 30 proc. mieszkańców Polski.

Rośnie liczba miast, których mieszkańcy mogą zrobić zakupy w Tesco bez wychodzenia z domów. W tym tygodniu do tej listy dołączyli mieszkańcy Tychów, Bytomia, Mysłowic, Siemianowic, Jaworzna, Oświęcimia, Piekar oraz kilku innych mniejszych miast. Tym samym, w zasięgu usługi Tesco Ezakupy jest już ponad 2 miliony mieszkańców aglomeracji śląskiej.

E-sklep rośnie w siłę

E-sklep Tesco zadebiutował w Polsce w połowie 2012 roku. Obecnie usługa działa już m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Lublinie, Łodzi, Opolu, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Chorzowie, czy Szczecinie. Zamówienia w e-sklepie Tesco, poza stroną internetową, można składać również za pomocą smartfonów. Służy temu “lżejsza”, mobilna wersja strony internetowej. Tak zamówione zakupy dowożone są do klientów samochodami chłodniami, aby zapewnić pełną świeżość produktów. We wszystkich sklepach obsługujących Ezakupy została uruchomiona również usługa click and collect.

Click and collect w każdym sklepie

Niektóre punkty odbioru zintegrowane są ze sklepem, inne działają w punktach obsługi klienta lub na przysklepowych parkingach. W takim wypadku klienci nie muszą nawet wychodzić z samochodu, żeby odebrać swoje zakupy. Tesco zamierza systematycznie rozszerzać listę dostępnych punktów odbioru w systemie click and collect. Internetowe zamówienia będą trafiały do wyznaczonych w tym celu sklepów, tam przygotowywane, a następnie transportowane do specjalnych punktów odbioru. Dzięki temu klienci będą mogli odebrać swoje zakupy bliżej miejsca zamieszkania. Docelowo, w perspektywie kilku lat, punkty odbioru mają się pojawić we wszystkich sklepach należących do sieci, a jest ich w Polsce łącznie ok. 450.

Ezakupy Tesco

Brytyjska sieć Tesco działa obecnie na 12 rynkach, w Europie i Azji. Sprzedaż przez internet, poza Polską i Wielką Brytanią, prowadzona jest również w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech, w Turcji, Malezji, Tajlandii, Chinach i Korei Południowej.

Tekst ukazał się na Evigo.pl, portalu skierowanym do profesjonalistów branży e-commerce.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska