argos sklep cyfrowy multichannel

Już ponad 30 sklepów Argos, sieci oferującej artykuły gospodarstwa domowego i wyposażenia mieszkań, przeszło pełną cyfryzację. Firma zamierza uruchomić dodatkowo 50 cyfrowych sklepów w mniejszym formacie. Mają być gotowe jeszcze przed tegorocznym okresem świątecznym.

Nowe rozwiązania wprowadzane przez Argos umożliwiają klientom m.in. zamawiać produkty online z natychmiastowym odbiorem w sklepie tradycyjnym. Zmienia się także wystrój i wyposażenie sklepów. Klienci mogą korzystać z tabletów do przeglądania produktów oraz dodawania wybranych artykułów do wirtualnego koszyka. Cyfrowa wersja katalogu pozwala klientom oglądać filmy prezentujące produkty, szczegółowe zdjęcia, oraz oceny innych kupujących. Dzięki opcji płatności online klienci mogą zapłacić za produkty z domu. Zamówienia mogą zostać odebrane w punktach “Fast Track”, które znajdują się w nowych sklepach.

Współpraca z eBay i cyfrowy katalog

Brytyjscy klienci eBay’a już od pewnego czasu mają możliwość odebrania zakupionych towarów w sklepach sieci Argos. Usługa click and collect była testowana na terenie całego kraju jeszcze przed ubiegłorocznym świątecznym sezonem zakupowym. Teraz współpraca została przedłużona i rozwinięta. Klienci będą mogli kupować i odbierać w sklepie produkty 65 tys. sprzedawców biorących udział w programie witryny eBay. Zamówiony towar będzie dostępny do odbioru w ok. 700 punktach należących do sieci Argos.

Podobnie jak szwedzka IKEA, Argos zaprezentował swój tegoroczny katalog w wersji cyfrowej. Można go przeglądać na tabletach umieszczonych w sklepach, albo ściągnąć jako aplikację na telefon (Apple lub Android). Od momentu wypuszczenia cyfrowego katalogu, został on już pobrany 10 mln razów.

Znaczący wzrost m-commerce

Inwestycje w rozwój sprzedaży wielokanałowej przynoszą wymierne rezultaty. W I półroczu bieżącego roku, 22% obrotów zostało osiągniętych dzięki zakupom dokonanym za pośrednictwem urządzeń mobilnych. To wzrost o 45% w porównaniu do analogicznego okresu w 2103 roku. Łącznie sprzedaż online odpowiada już za 43% całości obrotów.

Śladami wyznaczonymi przez siostrzaną spółkę (obie należą do Home Retail Group) postępuje Homebase, sieć sklepów remontowo-budowlanych. Na razie firma zmodernizowała swoją stronę internetową oraz uruchomiła (w ramach franczyzy) 9 sklepów w nowym, cyfrowym formacie wzorowanym na sklepach Argos. W ciągu najbliższych miesięcy ma powstać kolejnych 10. Pierwsze efekty już widać. W I półroczu 2014 sieć zanotowała wzrost sprzedaży online o 12%. Obecnie stanowi ona 7% całości obrotów.