Słaby wynik Tesco

Tesco

Firma Tesco opublikowała globalne wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2014 roku. W I półroczu ogólna sprzedaż firmy like-for-like wyniosła 34 mld funtów, co przy zmiennym kursie wymiany oznacza spadek o 4,4 proc.

W Polsce sprzedaż porównywalna LfL z VAT spadła natomiast o 1 proc. (w I kw. – wzrost o 0,5 proc., w II kw. spadek o 2,4 proc.), czyli mniej niż w całej Europie (- 1,8 proc.).

– Trudne warunki biznesowe wpływają na naszą podstawową rentowność. Wciąż jednak zaliczamy się do liderów rynku i to z tej pozycji będziemy mierzyć się z nowymi wyzwaniami. Najważniejsze dla Tesco jest obecnie odzyskanie konkurencyjności na terenie Wielkiej Brytanii, wzmocnienie bilansu, oraz odbudowa zaufania marki – skomentował słabe wyniki finansowe Dave Lewis, prezes Grupy Tesco.

– Ostatnie sześć miesięcy to duży krok naprzód w obszarze komunikacji z naszymi klientami – skupiliśmy się na jakości i świeżości oferowanych przez nas produktów. W tym roku mocno postawiliśmy także na rozwój segmentu sprzedaży z wykorzystaniem internetu – naszym celem jest bowiem być liderem multiformatowego handlu w kraju. To, co udało nam się osiągnąć w pierwszym półroczu, było możliwe dzięki doskonałej obsłudze, koncentracji na potrzebach klienta i stałym udoskonalaniu firmy dla kupujących – powiedział Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

Przypomnijmy, Tesco jest czołową siecią detaliczną na polskim rynku. Aktualnie sieć tworzy ponad 450 super- i hipermarketów. Spółka oferuje także usługę zakupów z wykorzystaniem internetu. Zatrudnia 30 tys. osób i oferujemy produkty 1,5 tys. polskich dostawców. Brytyjska sieć działa obecnie na 12 rynkach, w Europie i Azji. Sprzedaż przez internet, poza Polską i Wielką Brytanią, prowadzona jest również w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech, w Turcji, Malezji, Tajlandii, Chinach i Korei Południowej.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016