Robert Ukraiński, SunLoox: to dopiero początek rozwoju branży optycznej w Polsce

Robert Ukraiński, SunLoox

Robert Ukraiński, SunLoox

Na temat rozwoju branży optycznej w naszym kraju rozmawiamy z Robertem Ukraińskim, General Managerem spółki Jawro odpowiedzialnej za rozwój sieci salonów SunLoox oraz Loox Galeria Optyki.

– W Polsce obserwujemy początkową fazę rozwoju branży optycznej. W innych krajach jest znacznie więcej salonów optycznych. Na przykład w Hiszpanii, która ma podobną liczbę ludności jak Polska, jest trzykrotnie więcej salonów optycznych. Myślę, że to tylko kwestia czasu, aż największe światowe koncerny optyczne rozpoczną ekspansję na naszym rynku. Teraz mamy naprawdę dobry moment na to, by zbudować silną markę w Polsce, zanim ubiegnie nas konkurencja – mówi Robert Ukraiński , General Manager spółki Jawro.

– Nasz plan rozwoju przewiduje więc otwarcie w najbliższych latach 50-60 salonów optycznych w Polsce. Obecnie koncentrujemy się na rozwoju w stolicy, ponieważ posiadanie salonów w Warszawie, jest istotne dla zwiększenia rozpoznawalności każdego brandu wśród klientów. Oczywiście zależy nam również na posiadaniu salonów w centrach handlowych w  innych największych miastach kraju – dodaje.

Zdaniem naszego rozmówcy Polacy coraz częściej decydują się na zakup okularów nie tylko ze względu na posiadane wady wzroku, ale także zaczęli traktować oprawki okularowe jako istotny dodatek modowy, niczym torby czy obuwie. W naszym kraju bardzo prężenie rozwija się także sprzedaż soczewek kontaktowych. Te czynniki zadecydowały o tym, że firma Jawro zdecydowała się na wzmożoną ekspansję swoich dwóch konceptów w polskich centrach handlowych.

– Według badania online Vision Needs Monitor 2014 w Polsce obserwujemy bardzo wysoki potencjał wzrostu rynku. Na przykład soczewki kontaktowe nosi bardzo mało osób tylko, bo tylko 3 proc. Dla porównania w Wielkiej Brytanii soczewki używa 4 razy więcej ludzi. Z badania wynika, że w Polsce 73 proc. populacji nosiło kiedykolwiek okulary korekcyjne, przeciwsłoneczne lub soczewki kontaktowe. Z kolei obecnie okulary nosi aż 66 proc., a zaprzestało ich noszenia tylko 22 proc. Jak więc widać z przeprowadzonego badania liczba konsumentów jest ogromna, a rynek ma naprawdę ogromny potencjał w naszym kraju – twierdzi Robert Ukraiński.

– Dla Polaków okulary stały się formą wyrażania siebie. Stały się elementem ich stylu życia. Oznacza to, że przestają kupować okulary raz na 2 lata, jak miało to miejsce jeszcze kilka lat temu. Coraz więcej osób ma po kilka par zarówno okularów korekcyjnych, jak i przeciwsłonecznych czy soczewek kontaktowych. Klienci dobierają oprawy do koloru odzieży czy dodatków modowych. Szczególnie klienci selektywnych brandów lubią posiadać po kilka par okularów. Liczymy na to, że ten trend się utrzyma. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że okulary stały się taką samą częścią kolekcji projektantów, jak obuwie czy torby. Projektanci przygotowują oprawki w stylach i kolorach dominujących w danym sezonie – dodaje General Manager spółki Jawro.

Firma Jawro posiada obecnie 4 salony SunLoox w Poznaniu, Gdyni , Szczecinie i w Warszawie. W Polsce działa też 14 salonów optycznych sieci Loox Galeria Optyki. Mieszczą się one w galeriach m.in. w: Bełchatowie, Gliwicach, Gorzowie Wielkopolskim, Kaliszu, Krakowie, Opolu, Poznaniu, Sopocie, Zabrzu czy w Ostrowie Wielkopolskim.

Salon optyczny SunLoox

Salon optyczny SunLoox

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska