omnichannel mec raport e-commerce

One iota to firma oferująca innowacyjne technologie sprzedażowe pozwalające detalistom wprowadzać rozwiązania omnichannel. Współpracują z nią najbardziej znani sprzedawcy w Wielkiej Brytanii, którzy przeprowadzają gruntową cyfryzacje swoich sklepów. Do tej pory One iota przeprowadziła modernizację ponad tysiąca placówek handlowych.

One iota została założona w 2010 roku i należy do Sanderson Group. Od chwili powstania firmie przyświecał jeden cel – pomagać detalistom w implementacji nowych rozwiązań technologicznych. Tak aby spełniać potrzeby dzisiejszych konsumentów, którzy coraz częściej i coraz chętniej korzystają z innowacyjnych technologii.

„Sprzedawcy muszą zapewniać kupującym dostęp do tych technologii. Przekłada się to na zwiększenie sprzedaży i na większe zaangażowanie konsumentów. Każde z rozwiązań jakie oferujemy skierowane jest właśnie na zwieszanie sprzedaży i szybki zwrot inwestycji” – powiedział Damian Hanson, Dyrektor Generalny w One iota.

Platforma sprzedażowa MESH

Firma One iota oferuje trzy odrębne kategorie rozwiązań: online, dla sklepów tradycyjnych oraz interaktywne. Kluczowym produktem firmy jest platforma e-commerce MESH. Platforma została oparta na chmurze obliczeniowej, jest dostępna na wszystkich typach urządzeń i może być stosowana we wszystkich kanałach sprzedaży. Cechuje ją możliwość pełnej integracji z bazami danych i aplikacjami. Platforma MESH posiada również zintegrowany kanał społecznościowy pozwalający na kontakt między detalistami i konsumentami.

One iota sprzedaż omnichannel
Platforma e-commerce MESH

Rozwiązania dla tradycyjnych sklepów

One iota oferuje również szereg rozwiązań dla tradycyjnych sklepów. Pozwalają one konsumentom uzyskać więcej informacji o produktach oraz o aktualnej ofercie sklepu. Kupujący mają przy tym możliwość połączenia się z urządzeniami znajdującymi się w sklepie za pomocą swoich smartfonów i tabletów. Firma oferuje między innymi interaktywne ściany, a także punkty sprzedażowe wyposażone w ekrany dotykowe oraz technologie do samodzielnej finalizacji sprzedaży.

Firma może wyposażyć sklepy w specjalne stanowiska uzbrojone w ekrany dotykowe. Pozwalają one na połączenie sprzedaży internetowej ze sprzedażą tradycyjną. Konsumenci mogą przeglądać produkty oraz samodzielnie dokonać zakupu. Każde stanowisko wyposażone jest w czytnik kodów kreskowych oraz terminal do płatności kartą. Jeśli danego produktu akurat brakuje kupujący mogą skorzystać z opcji zamówienia bezpośrednio z głównego magazynu (do odebrania w sklepie stacjonarnym lub z dostawą do domu).

interaktywne stanowiska sprzedażowe
Interaktywne stanowiska sprzedażowe

Sprzedawcy uzbrojeni w tablety

One iota oferuje również rozwiązanie pozwalające detalistom wyposażyć sprzedawców w tablety, co także ułatwia przedstawienie oferty sklepu. Konsumenci mogą od razu sfinalizować zakupy, ponieważ tablety pełnią funkcję POS (point of sale).

sprzedawca superdry tablet
W sklepach odieżowych Superdry sprzedawcy wyposażeni są w tablety

Rozrywka wpływa na zwiększanie sprzedaży

Firma oferuje także  „interaktywne ściany’, które są niczym innym niż wielkim ekranem dotykowym. Ściany te, działają jak bilbord i pozwalają kierować klienta do konkretnych działów oraz stale udostępniać nowe informacje o promocjach. Największą zaletą interaktywnych ścian jest możliwość szybkiej podmiany wyświetlanych promocji lub zdjęć i błyskawiczne dostosowanie oferty do potrzeb konsumentów.

interaktywne sciany one iota
Sklepy JD Sports już są wyposażone w interaktywne ściany

Technologia Beacon

One iota implementuje także technologię Beacon, która wykorzystuje standard wymiany danych Bluetooth i pozwala na połączenie się z zainstalowaną w telefonie aplikacją. W momencie gdy klient wchodzi do sklepu natychmiast dostaje informacje o produktach oraz promocjach. Firma One iota specjalizuje się również w dystrybucji i redakcji powiadomień push.

Obecnie One iota współpracuje z takimi sklepami jak BANK Fashion, JD Sports, Quiz Clothing, Superdry oraz Thorntons.