Wizualizacja CH Serenada

Trzy najważniejsze na polskim rynku grupy odzieżowe – Inditex, LPP oraz H&M stanowić będą główną ofertę fashion Centrum Serenada. Powstanie tu salon Hennes & Mauritz o powierzchni ponad 2,3 tys. mkw. na dwóch poziomach.

– Moda zajmie w Serenadzie 30 tys. mkw., a zatem będzie to największa oferta modowa w północnej części Krakowa. H&M będzie idealnym uzupełnieniem podpisanych wcześniej umów z Inditexem i LPP. Marka H&M należy do grona najlepiej rozpoznawalnych brandów odzieżowych na świecie, ale przede wszystkim to sklep bardzo lubiany i poszukiwany przez klientów. Bardzo cieszymy się z tej umowy i z szybkich postępów komercjalizacji Serenady – mówi Maciej Kiełbicki, dyrektor zarządzający Mayland Real Estate.

W październiku 2014 roku podpisane zostały także umowy najmu z CCC (640 mkw.) oraz z Mango (800 mkw.). Komercjalizacja projektu wynosi ponad 50 proc., a wśród najemców znajdują się marki z Grupy Inditex (Zara, Bershka, Pull and Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Zara Home) oraz LPP (Reserved, Mohito, House, Cropp, Sinsay, Home & You). Operatorem spożywczym Serenady będą delikatesy Piotr i Paweł.

Obecnie prowadzone są prace przygotowawcze na placu budowy. Serenada powstanie w rejonie największej krakowskiej strefy handlu i rozrywki, w północnej części aglomeracji, gdzie funkcjonuje już hipermarket o pow. 20 tys. mkw. z galerią handlową o pow. 8 tys. mkw. OBI, Toys’R’Us, restauracja drive thru McDonald’s, Norauto, Multikino z 12 ekranami i największy park wodny w Polsce. Centrum uzupełni tę ofertę o 43 tys. mkw. GLA, koncentrując się przede wszystkim na brakujących tam operatorach z branży mody (80 proc. powierzchni) i powierzchni gastronomicznej (10 proc.).

Dzięki lokalizacji przy głównej osi komunikacyjnej miasta, Serenada będzie łatwo dostępna dla przyszłych klientów. W zasięgu 15 minut jazdy samochodem mieszka prawie pół miliona ludzi, czyli praktycznie cała lewobrzeżna część Krakowa. Strefa oddziaływania centrum obejmuje milion mieszkańców. Aglomeracja Krakowa posiada najniższy współczynnik powierzchni handlowej w przeliczeniu na mieszkańca w Polsce, tj. 260 mkw. na 1000 mieszkańców (420 mkw. w Warszawie i Wrocławiu, 520 mkw. w Trójmieście, 580 mkw. w Poznaniu wg raportu CBRE z 2014 r.), a centrum będzie zlokalizowane w północnej części, która sama jest jeszcze mniej wyposażona w centra handlowe (mieszka tu 58 proc. populacji, ale znajduje się tylko 35 proc. oferty handlowej).

Dojazd dla zmotoryzowanych klientów będzie ułatwiony dzięki nowemu bezkolizyjnemu węzłowi z ul. Bora-Komorowskiego. Nowy wiadukt usprawni dojazd z centrum miasta i wyjazd w kierunku Nowej Huty, a także udrożni ruch na całym obszarze Olszy.

Mayland Real Estate sp. z o.o. jest deweloperem i zarządcą obiektów handlowych w Polsce. Firma działa na polskim rynku od 1995 r. jako spółka Grupy Casino. W ciągu ostatnich pięciu lat Mayland oddał do użytku cztery duże nowoczesne centra handlowe: Karolinkę w Opolu, Pogorię w Dąbrowie Górniczej, Jantar w Słupsku oraz Rivierę w Gdyni. Spółka realizuje nowe projekty na terenie całej Polski.