Salonik Top Press
Salonik Top Press

Sieć salonów Kolporter od początku 2014 roku prowadzi restrukturyzację swoich sieci handlowych. Strategia polega na lokalizacji nowych saloników prasowych i salonów Top-Press w atrakcyjnych handlowo miejscach, o dużym przepływie klientów.

– Szukamy takich lokalizacji w całej Polsce. Przede wszystkim interesują nas galerie handlowe, w których działają hipermarkety. Dotyczy to zarówno nowych centrów handlowych, jak i tych już istniejących, które przechodzą proces rekomercjalizacji. Punkty naszej sieci lokalizowane są także w dyskontach, przy dworcach kolejowych czy w terminalach lotniczych. Ta strategia będzie kontynuowana w najbliższych miesiącach. Obecnie do sieci handlowej Kolportera należy 815 saloników prasowych oraz 181 salonów Top-Press – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Grzegorz Maciągowski, reprezentujący spółkę Kolporter.

W ramach restrukturyzacji sieci Kolporter rozwija także asortyment swoich salonów.

– Systematycznie poszerzamy ofertę saloników i Top-Pressów, zwłaszcza w zakresie usług elektronicznych. Najnowszą usługą jest sprzedaż kodów do gier na telefony z systemem operacyjnym android. W tym roku wprowadziliśmy także sprzedaż doładowań do gier komputerowych na PC i konsole. W punktach Kolportera dostępna jest też inna usługa elektroniczna o nazwie Paysafecard, pozwalająca kupić za gotówkę tzw. pieniądz internetowy. Klienci saloników i salonów Top-Press od lat mają możliwość opłacania rachunków domowych, abonamentów telefonicznych i radiowo-telewizyjnych oraz spłacania rat kredytu. Mogą również dokonywać opłat do ZUS i urzędów skarbowych oraz kupować doładowania do przedpłatowych liczników energetycznych – dodaje Grzegorz Maciągowski.

Kolporter aktualnie posiada sieć 815 saloników prasowych oraz 181 salonów Top-Press. Dynamiczną ekspansję i restrukturyzację sieci dostrzegło Jury tegorocznego konkursu Retailer’s Awards 2015. Sieć Kolporter została nominowana w kategorii SCF Music, Bookshops&Newsagents Retailer of the Year 2015. Zwycięzcę poznamy już 3 marca 2015 podczas Shopping Center Forum 2015 Winter Edition.