Costa Coffee: rusza drugi etap rebrandingu

Costa Coffee

Spółka CHI Polska, właściciel sieci kawiarni Costa Coffee, kontynuuje proces rebrandingu, podczas którego wszystkie pozostałe w Warszawie kawiarnie coffeeheaven zmienią szyld na Costa Coffee.

– Obecnie rozpoczęliśmy drugą fazę rebrandingu, która obejmuje kawiarnie warszawskie. Następnym krokiem będzie rebranding pozostałych kawiarni w całej Polsce, które zamierzamy zmienić na Costa Coffee do końca 2015 r. Jednak poza procesem rebrandingu skupiamy się również na rozwoju sieci w Polsce. W ciągu najbliższych kilku miesięcy otworzymy 3 nowe kawiarnie Costa Coffee. Od kolejnego roku fiskalnego, czyli od marca 2015, chcemy uruchamiać rocznie 8-10 kawiarni – mówi Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający CHI Polska.

Wraz z końcem sierpnia 2014 roku rozpoczęty został drugi etap rebrandingu, który obejmie wszystkie pozostałe w Warszawie kawiarnie coffeeheaven. W efekcie do końca lutego 2015 roku w Warszawie działać będzie wyłącznie marka Costa Coffee. Zakończenie pełnego procesu rebrandingu w całej Polsce planowane jest na koniec 2015. Podczas pierwszego etapu zmian otwartych zostało 21 lokali Costa Coffee, 20 w Warszawie i 1 w Gdańsku.

Costa Coffee zmienia także wystrój swoich kawiarni. Wygląd i układ każdej kolejnej kawiarni jest tworzony i dopasowywany do lokalizacji przez zespół projektowy CHI Polska we współpracy z lokalnymi architektami.

– W kawiarniach Costa Coffee stosujemy 3 style wystroju, Metro, Evo i Revo. Koncept Metropolitan, czyli Metro, został stworzony przez słynne brytyjskie studio architektoniczne Stiff+Trevillion i jest stosowany we flagowych lokalizacjach marki. Charakteryzuje go nowoczesny, loftowy styl w klimacie city life. Styl Evo nawiązuje do słowa Evolution i wyróżnia się stonowaną kolorystyką ścian oraz przyjazną, ciepłą i sprzyjającą relaksowi atmosferą. Z kolei Revo to lokalna forma brytyjskiego designu. Neutralne kolory ścian stanowią tło dla grafik obrazujących proces parzenia kawy od ziarna po filiżankę espresso – o różnicach w wystroju kawiarni opowiada Michał Nowak, dyrektor Działu Nieruchomości i Ekspansji CHI Polska.

Rebranding obejmuje również maszyny vendingowe i tym samym Coffeeheaven express zlokalizowane w rejonie warszawskim zmieniają się na Costa Express.

Aktualnie CHI Polska zarządza 157 maszynami vendingowymi w naszym kraju, które zlokalizowane są na stacjach paliw Shell i w wybranych punktach Sodexo.

Costa Coffee to największa sieć kawiarni w Wielkiej Brytanii i w Europie. Polska jest trzecim pod względem ilości lokali krajem w grupie 30 państw, w których obecna jest Costa Coffee.

Firma CHI Polska SA jest obecna na polskim rynku od 1999 roku i jest operatorem Costa Coffee i coffeeheaven. W pierwszej fazie rebrandingu spółka zmieniła 20 warszawskich kawiarni. Druga faza rebrandingu obejmie wszystkie pozostałe kawiarnie w całej Polsce. W trzeciej fazie rebrandingu CHI Polska będzie zarządzała tylko marką Costa Coffee. Obecnie pod szyldem Costa Coffee oraz coffeeheaven funkcjonuje ponad 100 kawiarni zlokalizowanych głównie w centrach oraz galeriach handlowych w największych miastach Polski.

Sieć Costa Coffee została nominowana w kategorii SCF Cafe Retailer of the Year 2015. Zwycięzcę poznamy już 3 marca 2015 podczas Shopping Center Forum 2015 Winter Edition.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016