Właściciel marki Coccodrillo zadebiutował na giełdzie

Kolekcja Coccodrillo

Kolekcja Coccodrillo

Spółka CDRL SA, właściciel sieci sklepów i marki Coccodrillo zadebiutowała we wtorek na warszawskiej giełdzie papierów wartościowych. W ramach emisji spółka pozyskała 14,9 mln zł brutto. Pozyskane środki z oferty zostaną przeznaczone na dalszą rozbudowę sieci, sklepu internetowego oraz inwestycje w logistykę. Na otwarciu kurs akcji CDRL wzrósł o prawie 2,68 proc.

Spółka oferowała inwestorom 1 mln akcji nowej serii D i wszystkie zostały objęte. Ostatecznie inwestorom instytucjonalnym przydzielono 920 tys. akcji, a indywidualnym 80 tys. W związku z dużym zainteresowaniem, zapisy w transzy dla inwestorów indywidualnych musiały zostać zredukowane o 81,75 proc. Na otwarciu kurs akcji CDRL wzrósł do kwoty 15,30 zł, czyli o prawie o 2,68 proc.

Podczas debiutu Marek Dworczak, prezes CDRL SA powiedział, że spółka zakłada 10-15 proc. wzrost przychodów rocznie. Będzie to wynikać z przyrostu powierzchni i zwiększenia sprzedaży z metra.

Natomiast Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL SA dodał – Planujemy dalej rozwijać sieć sprzedaży w Polsce, docelowo zamierzamy posiadać 250 sklepów. Jeszcze w tym roku planujemy kolejne otwarcia. Interesuje nas również region CEE i kraje poza Europą.

Prognoza spółki na cały 2014 r. zakłada 10,87 mln zł zysku netto, 18,45 mln zł EBITDA oraz 159,39 mln zł przychodów. W I połowie 2014 r. grupa CDRL zanotowała 71,7 mln zł przychodów oraz 6,1 mln zł zysku netto, wobec 65,4 mln zł przychodów i 0,8 mln zł straty w analogicznym okresie 2013 r.

Historia spółki sięga początku lat 90., kiedy Marek Dworczak i Tomasz Przybyła rozpoczęli działalność w zakresie dystrybucji odzieży dziecięcej. W 2003 r. została zawiązana spółka Coccodrillo sp. z o.o. W 2008 r. zmieniono nazwę spółki na CDRL sp. z o.o., a w 2011 roku przekształcono ją w spółkę akcyjną.

Spółka prowadzi w Europie Środkowo-Wschodniej działalność w zakresie dystrybucji odzieży dziecięcej. Projektuje i zleca produkcję odzieży podmiotom zewnętrznym z Dalekiego Wchodu oraz dystrybuuje je pod własną marką Coccodrillo z wykorzystaniem 205 sklepów własnych i agencyjnych na terenie Polski, 119 sklepów na terenie Unii Europejskiej oraz 23 sklepów poza terenem UE.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016