trendy w e-commerce smartfony

Centra handlowe to popularne miejsca, w którym młodzi ludzie spotykają się z rówieśnikami. Samsung opublikował właśnie Future Shoppers Report, w którym analizuje zachowania klientów w wieku lat 16-24, starając się wyjaśnić, co stoi za ich decyzjami zakupowymi.

Większość (70%) młodzieży w wieku lat 16-24 lat odwiedza galerie handlowe co najmniej raz na dwa tygodnie. Dwie trzecie poszukuje konkretnych produktów posługując się najnowszymi technologiami oraz porównuje ceny w internecie przed finalizacją transakcji. 44% klientów przebywających w sklepie tradycyjnym szuka lepszej ceny online za pomocą urządzenia mobilnego.

Samsung sprzedaż wielokanałowa badania
Jakie produkty najczęściej kupuje młodzież

Technologie wspierające sprzedaż

„Wyraźnie widać, jak rośnie nam pokolenie świadomych konsumentów, którzy mogą sobie pozwolić na wydawanie części przychodów, ale jednocześnie mają wysokie wymagania wobec sprzedawców. Gdy przychodzi do kupowania produktów, wolą oni robić zakupy w najwygodniejszy dla nich, indywidualny sposób. Szczególnie cenią przy tym prostotę finalizacji transakcji” – komentuje Graham Long, wiceprezes Samsung Enterprise Business.

Ponad dwie trzecie badanych przyznało, że sprzedawcy mogliby zrobić więcej, aby zainteresować ich produktami w momencie, gdy przebywają w sklepie tradycyjnym. To od stopnia ingerencji sprzedawcy w dużej mierze zależy to, czy młodzi klienci opuszczą sklep z pustymi czy z pełnymi rękami. Ponadto, 68% oczekuje od detalistów, że „spróbują czegoś nowego” i zmodernizują przestrzeń handlową tak, aby była dla młodych ludzi bardziej atrakcyjna. Chodzi tu przede wszystkim o technologie wspierające sprzedaż.

Samsung badania sprzedaż mobilna
Powody, dla których młodzi korzystają ze smartfonów

Kody QR w sprzedaży tradycyjnej

Z raportu wynika też, że mniej niż 20% młodych klientów skanuje kody QR, a ponad 90% ignoruje aplikacje wykorzystujące rzeczywistość rozszerzoną. Jak twierdzą eksperci Samsunga, sprzedawcy muszą przekazywać klientom wyraźny komunikat o korzyściach, jakie ci odniosą korzystając z nowości technologicznych instalowanych w salonach sprzedaży.

Tylko w ten sposób przykują uwagę młodego odbiorcy. Ankietowani klienci wyrazili zainteresowanie otrzymywaniem na urządzenia mobilne informacji o zniżkach, a także o zbliżających się premierach czy nowościach. Badania pokazują, że połączenie nowych technologii z tego typu informacjami i udogodnieniami szczególnie silnie działa na grupę wiekową 16-24 lat.