idealo ecommerce usługi

Brytyjska sieć domów towarowych John Lewis zamierza otwierać sklepy stacjonarne zlokalizowane przy głównych węzłach komunikacyjnych. Dzięki temu klienci będą mogli odebrać swoje zakupy w drodze do domu.

Usługa osobistego odbierania zakupów dokonanych w internecie to już standard. Obecnie sieci handlowe szukają rozwiązań, które jeszcze bardziej ułatwiłyby życie ich klientów. Takimi pomysłami są samoobsługowe paczkomaty, możliwość odbioru zakupów 24/7 albo zlokalizowanie punktu odbioru w dogodnym, dobrze skomunikowanym miejscu. Taką właśnie strategię obrała sieć John Lewis.

Nowa jakość – click and commute

W tym miesiącu znana brytyjska sieć domów towarowych otworzyła swój pierwszy sklep zlokalizowany na stacji kolejowej. Mieści się on w Londynie, na stacji St Pancras International. To jeden z głównych węzłów komunikacyjnych stolicy Wielkiej Brytanii. Rocznie przez stację przewija się 48 mln pasażerów.

Sklep ma ok. 915 mkw. powierzchni, a w jego ofercie znajdują się produkty takich firm jak Apple, Sony, Hewlett Packard, Sennheiser, Toshiba, Panasonic, Nikon, Lenovo, Canon, Acer, Microsoft, Beats, Samsung, Asus czy Skullcandy. Poza elektroniką w ofercie znajdują się również produkty dekoracyjne i wyposażenia domów oraz akcesoria modowe.

john lewis strategia sprzedazy wielokanałowej
Nowy sklep sieci John Lewis

“Dzięki takiej lokalizacji, nasi klienci będą mogli odbierać swoje zakupy np. w drodze do pracy albo wracając wieczorem pociągiem do domu. Wiemy, że takie są oczekiwania wielu konsumentów” – powiedział Mark Lewis, odpowiedzialny w firmie za rozwój sprzedaży online.

Z kolei Wendy Spinks, odpowiedzialna za komercjalizację stacji St Pancras International, dodaje, że tak ruchliwe miejsce jest idealną lokalizacją dla sklepu z usługą click and collect. „Jestem pewna, że ten pomysł okaże się wielkim sukcesem” – mówi.

Klienci dokonujący zakupów na stronie johnlewis.com będą mogli odebrać swoje zakupy już następnego dnia. Aby dodatkowo im to ułatwić, sklep na stacji St Pancras International będzie otwarty przez 7 dni w tygodniu. Władze spółki poinformowały również, że jeżeli nowy koncept sklepów odniesie sukces, należy spodziewać się kolejnych punktów John Lewis zlokalizowanych przy węzłach komunikacyjnych albo przy głównych ulicach handlowych. Już obecnie sieć prowadzi sklep na londyńskim lotnisku Heathrow.

John Lewis strategia sprzedaży
Sklep John Lewis

Rozwój poprzez e-sprzedaż

John Lewis to firma działająca globalnie, której oferta dostępna jest w 33 krajach na całym świecie. Okazuje się, że na zagranicznych rynkach firma nie zamierza otwierać nowych sklepów stacjonarnych. Zdaniem szefów tej sieci, taka strategia oznacza mniejsze ryzyko biznesowe. Taką strategię potwierdzają suche fakty: w pierwszym półroczu 2014 roku sieć John Lewis zanotowała ponad 25% wzrostu sprzedaży internetowej. Obecnie stanowi ona już ponad 30%. całości obrotów. Ponad połowa zamówień złożonych w e-sklepie zostaje potem odebrana przez klientów osobiście w sklepie stacjonarnym. Rozwój usługi click and collect nie jest więc przypadkowy.

Na terenie Wielkiej Brytanii John Lewis posiada 43 sklepy.