Salon Stefanel
Salon Stefanel

Właściciel włoskiej marki Stefanel otworzył kolejny salon w Polsce. Nowa placówka sieci znajduje się w Galerii Krakowskiej, na poziomie 0. Obecnie Stefanel ma ponad 500 sklepów na całym świecie, w tym 16 w największych miastach Polski. Jak informowała redakcję Retailnet.pl Renata Ciszewska, dyrektor generalny Stefanel Polonia sp. z o.o. – w tym roku ma ruszyć jeszcze salon w Trójmieście, a w kolejnych latach druga placówka w Poznaniu.

– Prowadzimy bardzo selektywną ekspansję, nie otwieramy salonu w każdym nowym centrum handlowym. Pewną przeszkodą w rozwoju jest brak w Polsce ciekawych lokalizacji miejskich. Myślę, że docelowo powstanie w Polsce około 20 sklepów monobrandowych. Jesteśmy również otwarci na współpracę z salonami multibrandowymi – dodała Renata Ciszewska.

Marka Stefanel działa w Polsce od 2005 roku jako inwestycja bezpośrednia włoskiej spółki. Wszystkie sklepy zlokalizowane są w centrach handlowych m.in.: Galeria Mokotów, Złote Tarasy, CH Arkadia (Warszawa), Manufaktura (Łódź), Galeria Renoma (Wrocław), Stary Browar (Poznań), Silesia City Center (Katowice). Sieć składa się z 16 salonów monobrandowych, z czego 2 są sklepami franczyzowymi. Optymalna wielkość salonu to od 70 do 120 metrów kwadratowych

Salon Stefanel
Salon Stefanel

Historia firmy rozpoczyna się w 1959 r. w Ponte di Piave, małej miejscowości w prowincji Treviso w północnych Włoszech, której założycielem był sprzedawca wełny oraz ubrań Carlo Stefanel. W 1970 roku spółka przeszła w ręce jego syna Giuseppe Stefanel. Jednak dopiero w 1980 r. w Sienie zostaje otwarty pierwszy sklep tej marki. Dwa lata później firma otwiera swój butik w Paryżu. Obecnie Stefanel ma na świecie ponad 500 salonów firmowych. W pierwszym kwartale 2014 roku spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w kwocie 44,5 mln euro.