Komputronik Megastore
Komputronik Megastore

Spółka Komputronik, 31 października na nowo otworzy salon w poznańskim centrum handlowo-rozrywkowym. Po kilkudniowym remoncie salon Komputronik zostanie zaprezentowany klientom w nowej odsłonie. Zmieniono przede wszystkim układ sklepu, dzięki czemu wejście jest bardziej widoczne dla odwiedzających Maltę. W efekcie przeprowadzonych zmian znacznie poszerzy się też asortyment.

Komputronik w pierwszym półroczu roku obrachunkowego 2014 r. zanotował wzrost przychodów handlowych o 31,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, natomiast zysk handlowy ze sprzedaży towarów i usług wzrósł o 13,1 proc. W okresie od 1 kwietnia do 30 września 2014 roku, czyli w pierwszych 6 miesiącach roku obrachunkowego, Komputronik w ujęciu jednostkowym osiągnął szacunkowy zysk handlowy ze sprzedaży towarów i usług o wartości około 63,7 mln zł wobec 56,3 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Szacunkowe przychody handlowe ze sprzedaży towarów i usług wyniosły około 976 mln zł – to wzrost z poziomu 742,5 mln zł w poprzednim roku.

Spółka Komputronik, to dystrybutor sprzętu IT notowany na warszawskiej giełdzie od 2007 roku. Spółka wchodzi w skład grupy kapitałowej Komputronik, do której należy również Komputronik Biznes sp. z o.o., Komputronik API sp. z o.o., Benchmark sp. z o.o., Idea Nord sp. z o.o., Movity sp. z o.o., a także czeska spółka K24 s.r.o. i niemiecka Komputronik GmbH. Spółka posiada dwa Sklepy Komputronik Megastore. Jeden o powierzchni 2 tys. mkw. w warszawskim Centrum Handlowym Jupiter, a drugi o powierzchni 1,4 tys. mkw. w Poznań Plaza. Ponadto w ramach sieci Komputronik działają 64 salony franczyzowe oraz 87 salonów własnych i agencyjnych.

Warszawski Komputronik Megastore powstał w kwietniu 2013 roku jako nowoczesny sklep z elektroniką oraz salon ekspozycyjny sklepu internetowego www.komputronik.pl. Jednym z innowacyjnych rozwiązań zastosowanych w salonie jest zastąpienie tradycyjnych wózków i koszyków zakupowych tabletami ze specjalnym oprogramowaniem. Po zeskanowaniu kodu towaru, przejściu przez procedurę wyboru produktu do koszyka (podobne jak na Komputronik.pl) i opłaceniu należności, kupujący natychmiast odbiera towar. Magazyn obsługuje zarówno sklep stacjonarny, jak i internetowy. Dodatkowo, klienci tego ostatniego mogą na terenie Warszawy skorzystać również z usługi Turbokurier, zapewniającej dostawę zakupionych produktów w ciągu 2 godzin od momentu potwierdzenia zamówienia.