e-commerce fotografia

Sieć luksusowych domów towarowych Neiman Marcus rozbudowała swoją aplikację mobilną o nową funkcję. Dzięki niej klienci mogą w dowolnym miejscu zrobić zdjęcie interesujących ich produktów, a system sam wyszuka je w sklepie.

Wyobraźmy sobie sytuację: człowiek idzie ulicą i nagle mija przechodnia ubranego w piękne buty. Pierwsza myśl – “chcę mieć takie same”. Dotychczas taka osoba miała dwie możliwości. Mogła spytać przechodnia gdzie kupił te buty, albo później, po powrocie do domu, usiąść do komputera i zacząć przeglądać internet w poszukiwania konkretnego modelu. Teraz, dzięki serwisowi Snap Find Shop firmy Slyce, który został dodany do mobilnej aplikacji Neiman Marcus, jest trzecia, znacznie wygodniejsza opcja.

Filtry wyszukiwania produktów

Poszerzona aplikacja jest dostępna na rynku amerykańskim w sklepie iTunes. Po jej zainstalowaniu klient może zrobić zdjęcie dowolnego produktu (na razie dotyczy to jedynie butów oraz torebek), a system wyszuka w bazie ofertowej sieci Neiman Marcus identyczne albo  bardzo podobne (pod względem koloru, materiału, fasonu) modele. W bazie sieci znajdują produkty takich marek jak Prada, Fendi czy Jimmy Choo. Po znalezieniu odpowiadającego mu produktu, klient od razu może go kupić za pomocą swojego urządzenia mobilnego.

“Większość internautów, szukając w sieci produktów, korzysta z tzw. kluczowych słów albo filtrów wyszukiwania. Konsumenci sami jednak przyznają, że żadne słowa nie zastąpią obrazu. Teraz wszelkie bariery znikają. Klienci mogą kupić dokładnie to, co widzieli i czego chcą i to w dowolnym miejscu i czasie” – mówi Wanda Gierhart, szefowa marketingu Grupy Neiman Marcus.

oprogramowanie Slyce dla Neiman Marcus
Oprogramowanie Slyce dla Neiman Marcus

Całe rozwiązanie oparte jest na oprogramowaniu, które wyszukuje produkty na podstawie trójwymiarowych obrazów, w tym wypadku zdjęć butów bądź torebek. Jeżeli testy prowadzone na dwóch kategoriach produktów się sprawdzą, sieć zamierza rozszerzyć działanie tej aplikacji na pozostały asortyment.

Podobne rozwiązania są oferowane także przez inne sieci handlowe. W tamtych przypadkach wymaga to jednak zainstalowania dodatkowej aplikacji mobilnej. Klient musi również wpisać dodatkowe informacje, które pomogą wyszukać konkretny produkt. W przypadku Neiman Marcus wystarczy samo zdjęcie.

Skokowy wzrost sprzedaży online

Neiman Marcus to założony w 1907 roku w Stanach Zjednoczonych detalista produktów luksusowych, do którego należy także sieć Bergdorf Goodman. Oprócz sprzedaży tradycyjnej i internetowej, firma prowadzi też sprzedaż katalogową dla marek Neiman Marcus, Bergdorf Goodman i Horchow. W ubiegłym roku firma podała, że jej sprzedaż online wyniosła 1,03 mld dolarów, co oznacza skok o 17,4% licząc rok do roku. Tym samym transakcje online stanowiły 22% obrotów firmy.

Neiman Marcus jest sklasyfikowany na 41 miejscu listy Internet Retailer’s Top 500 Guide.