Rekomercjalizacja i remodeling Forum Gliwice

Grzegorz Filipczyk, dyrektor zarządzający Forum Gliwice, JLL

Grzegorz Filipczyk, dyrektor zarządzający Forum Gliwice, JLL

Rozpoczęły się prace koncepcyjne nad nowym obliczem Forum Gliwice. Prowadzimy też intensywną rekomercjalizację, a świadczą o tym nowo podpisane umowy, czy też nowe otwarcia – mówi w rozmowie z Retailnet Grzegorz Filipczyk, dyrektor zarządzający Forum Gliwice, JLL

Gorący temat w branży centrów handlowych to remodelling i rekomercjalizacja. Czy planujecie Państwo jakieś prace w zakresie remodelingu, rozbudowy? Rozumiem, że rekomercjalizacja jest procesem ciągłym, ale czy na ten aspekt działalności kładziecie Państwo obecnie silny nacisk?

Centrum Handlowe Forum Gliwice otwarto dla  klientów w 2007 roku. Od tego czasu zmienił się rynek handlowy, oczekiwania oraz otoczenie konkurencyjne. Dlatego też właściciel obiektu oraz firma nim zarządzająca (JLL), bardzo poważnie podchodzą do kwestii remodelingu Forum. Renomowana firma Chapman Taylor już rozpoczęła prace koncepcyjne nad nowym obliczem. Prowadzimy też intensywną rekomercjalizację, a świadczą o tym nowo podpisane umowy, czy też nowe otwarcia. Od kiedy JLL rozpoczęło współpracę z Forum Gliwice, podpisanych zostało kilkanaście nowych umów najmu. Wspomnę tu  m.in. o pierwszym w Gliwicach sklepie sieci C&A, a także otwartych niedawno sklepach, m.in. Martes Sport, Marylin, Itaka, Eurofirany.

Jakich najemców poszukujecie?

Stawiamy przede wszystkim na uznane marki, do tej pory nieobecne w Gliwicach, jak również na najemców, dzięki którym oferta Forum będzie jeszcze bardziej  urozmaicona i atrakcyjna dla naszych klientów. Chcemy, aby centrum nadal kojarzyło się z modą. Naszym celem  jest również wzmocnienie tych sektorów, w których jest w dalszym ciągu potencjał do zagospodarowania, jak choćby oferta obuwnicza. W tej chwili już dominujemy, w mieście i okolicach, w sektorze „health & beauty”.

Problemem wielu centrów handlowych w Polsce jest obecnie spadający footfall. Jak to wygląda w Forum Gliwice i jakie działania są podejmowane, żeby zapobiec, zmniejszyć skalę tego zjawiska?

Cały czas wzbogacamy ofertę centrum, ponieważ tylko jej komplementarność zagwarantuje utrzymanie odpowiedniego poziomu odwiedzalności. Nie bez znaczenia są również wszystkie organizowane w Forum akcje prosprzedażowe i podejmowane działania marketingowe. Wspomnę tu tylko o cyklicznie organizowanych loteriach, które z roku na rok cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów. Klucz do sukcesu każdej galerii to umiejętne połączenie wymienionych działań, co w mojej opinii jest doskonale widoczne w Forum.

Jakie działania Państwa podejmujecie, jaką propozycję macie Państwo dla najemców, którzy popadają w kłopoty?

Ważne jest, aby uzyskać odpowiedź na pytanie co jest przyczyną takiego, a nie innego stanu rzeczy. To jest tak, jak z chorobą: prawidłowa diagnoza to klucz do wyleczenia. Jeżeli uda się zdiagnozować przyczynę kłopotów, to można przepisać odpowiednie „lekarstwo”. Czasem wystarczającym lekarstwem jest tzw. wsparcie marketingowe, czyli udostępnienie najemcy odpowiednich narzędzi marketingowych. Czasami współpracujący z nami przedsiębiorcy mają problemy wynikające z sezonowości oferowanego asortymentu, wówczas rozważane są również czasowe obniżki czynszu, czy też zmiany terminów wymagalności zobowiązań wynikających z umowy najmu. Ostatecznością jest zgłoszenie lokalu do rekomercjalizacji, kiedy z jakiegoś względu nie ma popytu na ofertę danego najemcy.

Na jakie nowe rozwiązania w zakresie kosztów wspólnych, opłat za energię mogą z Państwa strony liczyć najemcy?

W Forum podążamy za najnowocześniejszymi trendami obniżającymi koszty utrzymania części wspólnych. Wprowadziliśmy częściowo oświetlenie led na pasażu, testujemy również takie rozwiązanie na parkingu. Te oraz inne rozwiązania, jak czujniki ruchu sterujące oświetleniem korytarzy i toalet, pozwalają obniżyć, lub przynajmniej od kilku lat utrzymać, wysokość kosztów wspólnych na tym samym poziomie.

Gdyby do Forum Gliwice wszedł tzw. tajemniczy klient, to za co wystawiłby Forum Gliwice najwyższe notowania? Za szybkość i sprawny przebieg zakupów, komfort parkingu, kompetencje oraz pomocną postawę pracowników centrum, intuicyjną nawigację, czy np. innowacyjną komunikację z konsumentem?

Wszystkie wymienione aspekty są silnymi stronami CH Forum Gliwice. Wiemy to m.in. z prowadzonych cyklicznie badań konsumenckich. Klienci podkreślają w nich takie cechy, jak m.in. układ komunikacyjny Forum, który jest bardzo intuicyjny (nie ma tzw. martwych stref) oraz duży bezpłatny i zadaszony parking. Wysokie oceniane są również narzędzia komunikacji marketingowej z klientami. To i wiele innych elementów powoduje, że klienci dobrze się tutaj czują.

 

 

Reklama

Galeria Jurajska