LPP: otwarto trzeci sklep Reserved w Niemczech

Salon Reserved w CH Brema Weserpark

Salon Reserved w CH Brema Weserpark

Spółka odzieżowa LPP, 23 października otworzyła trzeci salon marki Reserved w Niemczech. Nowy punkt o powierzchni 1692 mkw. znajduje się w centrum handlowym Brema Weserpark w Bremie. Jak dowiedziała się redakcja Retailnet.pl – kolejny salon marki ruszy 5 grudnia br. w CH Ernst-August-Galerie w Hanowerze.

Pozostałe salony Reserved na tym rynku zlokalizowane są w CH Milaneo w Stuttgarcie (pow. 1763 mkw.) oraz w CH Palais Vest w Recklinghausen. To dwukondygnacyjny salon o powierzchni 2164 mkw.

Jak informował wcześniej redakcję Retailnet.pl Dariusz Pachla, wiceprezes zarządu LPP SA – spółka planuje w 2-3 lata otworzyć 20-30 salonów Reserved na Niemczech.

Wszystkie salony Reserved zostały zaprojektowane przez pracownię Studio 1:1. Spółka do projektu modyfikacji koncepcji marki Reserved przystąpiła na początku tego roku, co było związane z wejściem marki na rynek zachodni. Zastosowanie nowych środków wyrazu w projektowaniu witryn, w organizacji wysp wejścia i aranżacji mebli wolnostojących pozwoliło na zwiększenie ekskluzywności marki. Studio 1:1. zaprojektowało również zmianę filozofii sprzedaży poprzez inną organizację aranżacji mebli wolnostojących.

Salon Reserved w CH Brema Weserpark

Salon Reserved w CH Brema Weserpark

LPP powstało w 1991 roku w Gdańsku, początkowo spółka działała pod nazwą Mistral. W ciągu kilkunastu lat z niewielkiej lokalnej firmy stała się jednym z najdynamiczniej rozwijających się międzynarodowych przedsiębiorstw odzieżowych, które odnotowuje regularny wzrost wyników sprzedaży i wartości firmy. Tylko w 2013 r. spółka sprzedała ponad 70 milionów sztuk odzieży, osiągając przychody w wysokości ponad 1 mld euro. Od 2001 r. firma jest notowana na warszawskiej GPW, a w 2014 r. awansowała do indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów warszawskiego parkietu. Bieżąca wycena rynkowa LPP wynosi ok. 4 mld euro. LPP SA jest właścicielem 5 marek odzieżowych (Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay).

Obecnie sieć detaliczna LPP liczy niemal 1,5 tys. salonów, a wzrost powierzchni sprzedaży w całym 2014 roku prognozowany jest na ok. 23 proc. Od 12 lat salony LPP obecne są w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, a w br. roku marką Reserved spółka zadebiutuje na rynku niemieckim. Jesienią tego roku firma otworzy także swoje pierwsze salony na Bałkanach i w krajach arabskich.

Reklama

Galeria Jurajska