wyszukiwarka internetowa

Dla mobilnych klientów wyszukiwarki są podstawowym narzędziem. Przecież każdy z nas szuka w internecie informacji o interesujących nas produktach, które zamierzamy kupić. Firma Netsprint właśnie wprowadziła wyszukiwarkę dla branży e-commerce

Wyniki badania “Unlocking Today’s Mobile Shopper: What Drives Them to Buy” przeprowadzonego przez firmę Local Corporation wskazują, że aż 73% mobilnych konsumentów korzysta z wyszukiwarek internetowych w poszukiwaniu produktów. Na konkretne portale internetowe wchodzi w tym celu 33% klientów, a 24% korzysta w tym celu z mobilnych aplikacji.

Narzędzia dla branży e-commerce

Podobnie wyglądają statystyki w przypadku podejmowania konkretnych decyzji zakupowych. 50% respondentów kieruje się w takiej sytuacji wynikami wyszukiwania, 42% ratingami i recenzjami, a 31% wynikami wyszukiwania pokazującymi lokalną dostępność danego produktu. To pokazuje, jak ważne dla internetowych sprzedawców jest posiadanie dobrej, wygodnej i intuicyjnej wyszukiwarki. Mają oni do wyboru dwie opcje: albo kupić gotowe rozwiązanie, albo we własnym zakresie zbudować wyszukiwarkę opartą na darmowych silnikach dostępnych w sieci.

Działająca od 2001 roku polska spółka Netsprint, która specjalizuje się w rozwiązaniach technologicznych wspierających marketing internetowy, wprowadziła ostatnio nową wyszukiwarkę dla branży e-commerce.

Nowe moduły w Netsprint Search

“Z naszych analiz przedwdrożeniowych wynika, że 72% użytkowników porzuca serwis, jeśli nie dotrze szybko do poszukiwanych informacji lub produktów. Dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie w Netsprint Search modułów, które wcześniej oferowały jedynie drogie systemy klasy Information Access Platform i tym samym tylko duzi gracze mogli z nich korzystać” – mówi Iwona Kaźmierczak, Business Development Director w firmie Netsprint.

Wyszukiwarka udostępniona jest w formie usługi Software as a Service, gdzie dane do przeszukiwania pobierane są bezpośrednio z serwisu www, a wyniki wyszukiwania prezentowane są jako gotowa strona html. Obniża to do minimum zaangażowanie klienta w proces zamiany obecnej lub wdrożenia nowej wyszukiwarki w jego serwisie. Usługa jest prosta i szybka w instalacji, a jednocześnie rozliczana w formie abonamentu. Dodatkowo, każdy właściciel serwisu ma możliwość wypróbowania nowej wersji Netsprint Search za darmo przez pierwszych 30 dni. Z rozwiązań Netsprint korzystają m.in. serwisy Agito.pl, księgarnie Matras, serwisy Allegro i DecoMania oraz kilka wydawnictw.

netsprint search wyszukiwarka sklep internetowy decomania
Wyszukiwarka Netsprint Search na portalu DecoMania.pl

Wzmocnienie konwersji

Nowa wyszukiwarka posiada kilka funkcjonalności, które ułatwiają znalezienie poszukiwanego produktu. Najważniejsze z nich to:

  • podpowiadanie możliwych zapytań do systemu już w trakcie wpisywania przez użytkownika kolejnych liter zapytania  (autocomplete)
  • odporność na błędy literowe (automisspelling)
  • skracanie zapytań bez wyników (broadening queries)
  • filtry zawężające (faceted search)
  • najpopularniejsze zapytania (top queries)
  • inteligentne sortowanie (intelligent sorting)
  • odmiana wyrazów, obsługa polskich znaków, stosowanie synonimów i akronimów
  • zawężanie zapytań (narrowing queries)

Dodatkowo właściciel panelu otrzymuje statystyki zapytań w postaci raportów wysyłanych pod wskazany adres e-mail.

Kluczowe obszary funkcjonowania firmy Netsprint to reklama kontekstowa i behawioralna, Audience Targeting, personalizacja przekazu (zarówno treści jak i reklam), Real Time Bidding, Content Marketing, zwiększanie konwersji na stronie WWW (wyszukiwanie oraz personalizacja). Firma dostarcza rozwiązania m.in. z zakresu: reklamy spersonalizowanej, audience buying wsieciach Adkontekst i ContentStream, oraz analityki użytkowników za pomocą Adkontekst Audience Report.