Skąpiec.pl nowa odsłona serwisu

Serwis Skąpiec.pl wprowadził nową szatę graficzną serwisu oraz zmiany ułatwiające znalezienie najlepszej oferty.

W październiku 2014 roku minęło 10 lat od pierwszego uruchomienia serwisu Skąpiec. W tym czasie przeszedł kilka redesignów, ale ponownie wymagał odświeżenia, zarówno pod względem szaty graficznej, jak i funkcjonalności. Projekt redesignu był realizowany etapami, a każdy z nich poprzedzały badania ilościowe i jakościowe witryny.

Nowa porównywarka produktów

„Jak wynika z naszych badań, Skąpiec.pl cieszy się wysoką znajomością marki wśród użytkowników w swoim segmencie produktowym i jest przez nich bardzo dobrze oceniany. W ramach redesignu chcieliśmy to podkreślić. Stąd wierność wobec naszego logo, kolorystyki i układu treści, np. przedstawienie wszystkich filtrów ponad listą produktów na stronie kategorii i inne odwołania do poprzedniej szaty graficznej” – mówi Monika Orzeł, Manager projektu Redesign

Podobieństw jest kilka, a zmian? „Znacznie więcej, zwłaszcza pod względem narzędzi. Przede wszystkim wprowadziliśmy nową i bardzo dokładną porównywarkę produktów, dodaliśmy przyjazne i szybkie filtrowanie, zdecydowanie zwiększyliśmy zakres i sposób serwowania informacji o produkcie, porządkując je i ułatwiając do nich dostęp” – wyjaśnia Monika Orzeł.

Zakładki tematyczne

Zmiany najłatwiej zauważyć na stronie produktu, gdzie wszystkie informacje zostały pogrupowane w tematyczne zakładki, a w górnej części strony użytkownik informowany jest, gdzie kupi najtaniej. Co ciekawe, jak wynika z badań serwisu, po zaspokojeniu informacji, gdzie i za ile można kupić dany produkt najtaniej, użytkownicy porównywarki bardzo chętnie zapoznają się z pozostałymi ofertami zakupu, a szczególnie tymi promowanymi.

Wyjaśnienie tego zjawiska jest proste – promowane oferty przeważnie wiążą się z wyjątkowo atrakcyjnymi warunkami zakupu lub rozpoznawalną marką sklepu. Lubimy kupować nie tylko najtaniej, ale też w znanych i polecanych sklepach.

Najważniejsze cechy nowego Skąpca:

1. Przejrzystość informacji

Skąpiec.pl służy do wyszukania produktu idealnie dopasowanego do potrzeb, a następnie do odnalezienia najkorzystniejszej oferty zakupu. By spełniać te funkcje, musi oferować wszelkie niezbędne informacje, bogaty i dobrze uzupełniony katalog. Nowy layout ułatwia poruszanie się po tym katalogu, zapewnia szybki dostęp do pożądanych informacji i intuicyjne rozmieszczenie treści.

NOWY SKAPIEC serwis ecommerce

2. Porównywarka produktów

Skąpiec.pl umożliwia porównywanie wszystkich zdefiniowanych parametrów produktu. Bez zakładania konta, bez tworzenia „wish list” i innych zapożyczeń. Cechy odróżniające modele wyróżnione są żółtym tłem.

NOWY SKAPIEC serwis ecommerce

3. Zakupy lokalne

Dla tych, którzy nie chcą czekać na dostawę, a wolą odebrać zamówienie w drodze z pracy do domu, przygotowano wygodne mapy i filtry. Służą one do wyszukiwania najbliższego punktu odbioru osobistego i ułatwiają zakupy lokalne.

NOWY SKAPIEC serwis ecommerce

4. Filtrowanie kategorii

Serwis dostarcza rozwiązania usprawniające szybkie przeglądanie treści i ułatwiające zakupy. Jednym z nich jest ekspresowe filtrowanie kategorii w ramach departamentu i lepsze filtrowanie produktów w obrębie kategorii.

NOWY SKAPIEC serwis ecommerce

5. Opinie klientów sklepu

Każdego dnia na Skąpiec.pl pojawiają się tysiące nowych opinii dziennie. Teraz łatwiej można się zapoznać z recenzjami produktów napisanymi przez faktycznych klientów. Łatwiej jest też dodać własną opinię, komentarz albo ocenę lub opinię o innych wpisach.

NOWY SKAPIEC serwis ecommerce

6. Wyszukiwarka cen

Najczęściej wyszukiwaną informacją z porównywarki cen jest oczywiście najtańsza oferta, od teraz specjalnie wyróżniona. Tuż pod informacją o najniższej cenie znajduje się podpowiedź, w którym sklepie można jeszcze kupić dany produkt i na jakich warunkach.

NOWY SKAPIEC serwis ecommerce