Opineo: rankig internetowych sklepów z odzieżą. Wittchen na czele

wittchen portal internetowy

Sklep Wittchen.com, Eobuwie.pl, Butyjana.pl, Unhuman.pl i Rockmetalshop.pl to pierwsza piątka polecanych przez konsumentów internetowych sklepów odzieżowych w Polsce — wynika z rankingu opublikowanego przez serwis Opineo.pl.

Klienci dobrze oceniają zakupy w e-butikach modowych, choć, ich zdaniem, wiele kwestii należałoby jeszcze poprawić.

Programy lojalnościowe w e-commerce

„Cechy, za które konsumenci chwalą e-sklepy z branży modowej, to przede wszystkim: duża różnorodność towaru, limitowane edycje, konkurencyjne ceny i atrakcyjne programy lojalnościowe” — tłumaczy Paweł Kucharzak, prezes zarządu Opineo.pl. „Do grzechów głównych internetowych sklepów odzieżowych z kolei zaliczają się: odmowa uznania reklamacji, problemy z odzyskaniem pieniędzy w przypadku zwrotu towaru i sprzedawanie fatalnej jakości produktów w mocno zawyżonych cenach”.

Ranking opiera się na potransakcyjnych opiniach konsumenckich, czyli takich, które zostały wystawione przez klientów sklepów internetowych po dokonanych zakupach. Okazuje się, że w przypadku kategorii „odzież, obuwie, torebki” konsumenci najlepiej oceniają e-sklepy specjalizujące się w wąskim asortymencie modowym (oferujące ekskluzywną odzież skórzaną, trendy streetwearowe czy marki związane z modą kontrkulturową), a także e-salony z obuwiem czy bielizną.

Powiększ obraz

opineo ranging sklepów odzieżowych

Pierwszą piątkę najlepiej ocenianych i polecanych internetowych sklepów odzieżowych tworzą: Sklep.wittchen.com, Eobuwie.pl, Butyjana.pl, Unhuman.pl i Rockmetalshop.pl. To właśnie w nich klienci najwyżej cenią szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta i jakość zapakowania przesyłki.

Co ciekawe, do rankingu zakwalifikowało się też sporo rodzimych marek polskich producentów, którzy oferują w Internecie swój własny, niepowtarzalny asortyment, jak m.in.: Recman, Gorteks, 4F, LoveIt czy EF Eidos Fashion. Udowadniają oni, że klasą, wykonaniem i jakością można konkurować z metką „Made in China”, a nawet z gigantami rynku.

Sklep internetowy Witchent

Zwroty towarów w sklepie internetowym

Odzież jest najczęściej zwracanym produktem podczas zakupów internetowych w Polsce. Ponad 28 proc. zamówień wraca do sprzedawcy — wynika z analizy portalu Kodyrabatowe.pl. Najwięcej też skarg konsumenckich dotyczących obuwia czy odzieży trafia do UOKiK-u. W ubiegłym roku rzecznicy konsumentów udzielili aż 77 tys. porad związanych ze skargami na tego typu towary. Skargi dotyczyły zwykle reklamacji. Konsumenci narzekali, że sprzedawcy nie respektują zwrotów lub nierzetelnie wywiązują się z obowiązku usuwania wad.

Przyczyną zwrotu towaru w internetowym sklepie z odzieżą lub obuwiem jest najczęściej złe dopasowanie rozmiaru przez klienta. Dlatego ogromną rolę odgrywa sposób dokładnego zaprezentowania i opisania produktu na stronie internetowej sklepu

Wzrost e-handlu w Polsce

Rosnąca świadomość konsumentów to pozytywny sygnał dla polskiego rynku e-commerce stojącego przecież dopiero u progu rozwoju. Duża konkurencja, wymagający nabywca i przejrzyste przepisy oraz opinie konsumenckie stanowią motor wzrostu e-handlu w Polsce — podsumowuje Paweł Kucharzak.

Opineo.pl to największy w Polsce serwis gromadzący opinie konsumentów na temat sklepów internetowych, produktów i firm. Portal powstał w 2006 roku. Obecnie każdego miesiąca jest w nim publikowanych ponad 140 tysięcy opinii.

Tekst ukazał się na portalu Evigo.pl

Reklama

Galeria Jurajska