Instagram marketing ecommerce

Filmy wideo stają się coraz bardziej popularną formą reklamy wykorzystywaną przez sklepy internetowe. Potencjał krótkich klipów dostrzegł także serwis Instagram, który właśnie rozpoczął współpracę reklamową z najbardziej znanymi markami świata.

Instagram, serwis należący w całości do Facebooka, już kilka miesięcy temu wprowadził do swojego fotograficznego portalu społecznościowego reklamy statyczne. Od teraz oferuje także możliwość udostępniania krótkich klipów video. Wśród pierwszych firm, których reklamy pojawiły się na portalu znalazła się znana firma odzieżowa Banana Republic, a także amerykańska sieć telewizyjna CW, koncern Disney oraz wydawca i producent gier Activision. Wszystkie reklamy trwają zaledwie 15 sekund i prezentują nowe kolekcje, produkty, seriale oraz filmy.

Portale społecznościowe wybierają filmy wideo

Wszystkie liczące się portale społecznościowe zauważyły rosnący potencjał filmów video. Ostatnio Snapchat, popularny komunikator pozwalający na wysyłanie zdjęć między użytkownikami, umieścił pierwszy film na swoim portalu społecznościowym. Jest to klip przygotowany przez wytwórnię Universal Pictures, który promuje amerykański horror zatytułowany „Ouija”.

Także należący do Twittera portal Vine  wprowadził możliwość udostępniania krótkich, komercyjnych filmów podobnych do tych na Instagramie (te same klipy będę się także pojawiały na Twitterze). Nawet Tumblr, serwis umożliwiający internautom prowadzenie micro-blogów, kilka tygodni temu wprowadził odtwarzacz klipów i możliwość przesyłania filmów promocyjnych wprost do użytkowników.

Oczywiście liderem w tej dziedzinie pozostaje Facebook, który od lat wykorzystuje klipy wideo do promowania marek i produktów. Cieszą się one tak wielką popularnością wśród użytkowników, że taką samą opcję wprowadzają kolejne serwisy społecznościowe. Tym samym statyczne formy marketingu przechodzą do historii.

Sprzedawcy wykorzystają filmy do promocji produktów

Firma odzieżowa Banan Republic jest pierwszą firmą odzieżową promującą swoje produkty za pomocą klipów wideo na Instagramie. Debiutancki klip pokazuje proces projektowania najnowszej, zimowej kolekcji ubrań. Film oczywiście mieści się w ustalonych 15 sekundach i został stworzony w technice poklatkowej. Do jego stworzenia użyto aplikacji Hyperlapse, która umożliwia wszystkim użytkownikom Instagrama przystosowywać krótkie klipy nagrane na przykład smartfonem. W reklamie internetowej właśnie zaczęła się nowa era.

https://www.youtube.com/watch?v=O34JY-lC26E