waitrose zakupy online ecommerce

Koniec z listą zakupów spisywaną na kawałku papieru. Klienci brytyjskiej sieci supermarketów Waitrose będą mogli składać zamówienia w sklepie internetowym ustnie. Wszystko dzięki rewolucyjnym skanerom stworzonym przez amerykański startup Hiku.

Skończyło się mleko? Zabrakło jajek i wędliny? Żaden problem. Wystarczy zeskanować kod kreskowy z opakowania danego produktu, albo po prostu wypowiedzieć jego nazwę, a system automatycznie doda zamówienie do wirtulanego koszyka. Brzmi jak science-fiction, ale z takiego rozwiązania –  w ramach programu pilotażowego – już na początku przyszłego roku będą mogli skorzystać klienci supermarketów Waitrose.

Uzupełnianie wirtualnego koszyka

Urządzenie mieści się w dłoni i w łatwy sposób można przyczepić je do lodówki. Ale to co najważniejsze kryje się w jego środku. Skaner ma wbudowany system rozpoznawania dźwięków i zmieniania ich w tekst. Dzięki temu wystarczy wypowiedzieć nazwę potrzebnego nam produktu, a system sam doda go do listy zakupów.

Inną metodą jest zeskanowanie kodu kreskowego produktu. W ten sposób (również automatycznie) jest on dodawany do wirtualnego koszyka. Jedynym minusem nowego urządzenia jest jego cena. Obecnie kosztuje ono 79 dolarów, czyli ponad 260 złotych.

Ale i na to jest metoda. Aby jeszcze bardziej ułatwić życie klientom, firma Hiku udostępniła darmową mobilną aplikację swojego systemu. Dzięki temu w każdej chwili kupujący mogą uzupełnić listę potrzebnych zakupów. Na razie z aplikacji mogą skorzystać jedynie użytkownicy iPhonów, ale firma zapowiada, że powstanie też aplikacja dla posiadaczy urządzeń z systemem Android.

hiku skaner aplikacja mobilna
Skaner i aplikacja mobilna Hiku

Multichannel stał się priorytetem

Waitrose nie od dzisiaj inwestuje w rozwój sprzedaży wielokanałowej. Sieć prowadzi m.in. testy samoobsługowych, chłodzonych schowków do odbioru produktów spożywczych kupowanych online. Pierwsze urządzenia pojawiły się już na stacjach londyńskiego metra. Zamówienie zakupów odbywa się standardowo. Klient wchodzi na stronę internetową Waitrose, albo używa mobilnej aplikacji tej sieci, a następnie wybiera potrzebne mu produkty. Po dokonaniu płatności i wybraniu miejsca odbioru, klient otrzymuje specjalny kod PIN. To klucz do automatycznego schowka, w którym umieszczone są zakupy.

Waitrose to brytyjska sieć 320 supermarketów klasy premium. Firma została założona w roku 1904 w Londynie. W roku 2014 Waitrose została uznana za najlepszą na Wyspach sieć detaliczną w rankingu konsumentów.