lufthansa rozwiązania ecommerce

Lufthansa wchodzi na rynek usług logistycznych dla e-commerce. Koncern uruchomił startup Liefery, czyli platformę dostaw ekspresowych dla klientów sklepów internetowych. Firma działa na razie tylko w Niemczech, ale już planuje ekspansję na rynki zagraniczne.

Startup Liefery specjalizuje się w ekspresowych dostawach w obrębie miast. Najkrótszy czas realizacji to 90 minut. Zamawiający może też wybrać 60-minutowy przedział dla terminu dostawy. Dla sklepów i kurierów Liefery udostępnia stronę internetową oraz aplikację mobilną, dzięki której można dołączyć do programu jako detalista bądź jako dostawca.

Liefery startup lufthansa ecommerce
Aplikacja mobilna Liefery

Brak centrum logistycznego

Dostawa nie jest tania, ceny zaczynają się od 6,99 euro. Klienci mogą założyć w Liefery konto, dzięki któremu mają możliwość śledzenia przesyłki i statusu wszystkich swoich zamówień.

Organizacja ekspresowych dostaw jest możliwa dzięki temu, że Liefery wykorzystuje stacjonarną sieć sklepów, będących partnerami firmy. Współpracując z sieciami handlowymi i sklepami internetowymi, Liefery nie korzysta zatem z zaplecza w postaci centrum logistycznego. Opiera się na punktach stacjonarnych, które już istnieją i położone są w miastach, gdzie działa usługa. Obecnie z Liefery współpracuje 400 sklepów, 12 sieci handlowych oraz 600 partnerów kurierskich.

Lufthansa zainteresowana e-commerce

W tej chwili Liefery działa w 35 niemieckich miastach. Do końca 2015 roku serwis planuje rozszerzyć działanie usługi na ponad 100 miast. W planach jest również ekspansja usługi poza granice Niemiec i jej udostępnienie w większych miastach Europy.

Liefery lufthansa ecommerce
Obecnie Liefery działa w 35 niemieckich miastach

„Liefery to dobry przykład na to, jak Lufthansa wykorzystuje istniejące nisze rynkowe do rozwijania biznesu z pogranicza swojej działalności. Stworzenie Liefery wpłynie pozytywnie na zasadniczą część naszego biznesu, czyli cargo i usługi logistyczne. Jednocześnie stanowi znaczącą wartość dodaną dla naszych udziałowców” – komentuje  Sadiq Gillani, dyrektor ds. strategii korporacyjnej w Lufthansa Group.

Startup Liefery ma siedzibę w Neu-Isenburgu i został powołany do życia w ramach spółki time:matters, w której Lufthansa ma 49% udziałów. Time:matters to firma logistyczna działająca na europejskim rynku dostaw jednodniowych. Spółka działa od 12 lat i specjalizuje się w dostawach B2B, a szczególnie w dostawie wszelkiego rodzaju części zamiennych.