technologie mobilne

Nadszedł czas planowania firmowych budżetów na kolejny rok. Firma ChannelAdvisor podpowiada, w co powinny inwestować sklepy internetowe.

Oto pięć priorytetów dla branży e-commerce, które należy uwzględnić w przyszłorocznych wydatkach:

1. Kampanie Google Shopping

W 2013 roku Google wprowadziło narzędzie Shopping Campaigns, które daje nowe możliwości zarządzania Product Listing Ads. Dzięki temu można dokładniej zarządzać swoimi reklamami i korzystać z nowych narzędzi analitycznych. Można też dokładnie śledzić konkurencję, a także przewidywać efekty kampanii, zanim przeznaczy się na nią środki.

Płatne wyniki wyszukiwania to potężne narzędzie marketingowe. Jak twierdzą sprzedawcy, reklamy w wyszukiwarkach są najbardziej efektywnym sposobem pozyskania klientów. Natomiast PLA były instrumentem, na który najbardziej zwiększono wydatki w internetowych budżetach marketingowych roku 2014.

2. Korzystaj z platform handlowych

Handel transgraniczny to bardzo gorący trend w e-commerce w 2014 roku. W 2015 będzie zyskiwał na popularności. Większość firm interesuje się Chinami, które prześcigają Stany Zjednoczone jako największy rynek e-commerce na świecie. Rok 2014 to również giełdowy debiut chińskiego koncernu Alibaba Group. Dlatego każdy e-sklep, który myśli poważnie o ekspansji, spogląda na Daleki Wschód.

Jeśli sprzedajesz już na Amazonie albo eBay, wykorzystaj obie platformy jako przepustkę na rynki zagraniczne. Zainteresuj się również innymi, mniej znanymi platformami, takimi jak MercadoLive w Brazylii, Trade Me w Nowej Zelandii, czy tymi bardziej znanymi jak Tmall w Chinach albo Tesco w Wielkiej Brytanii. Na początek wybierz produkty, które dobrze się sprzedają albo takie, które trafią w lokalne gusta.

3. Usprawnij dostawy

Darmowa i szybka dostawa niedługo przestanie być tylko miłą opcją. Klienci zaczną jej oczekiwać. Jak wynika z sondaży, darmowa dostawa jest przez nich wymieniana jako jeden z głównych powodów, dla których decydują się kupić coś przez internet, a nie w sklepie stacjonarnym. Sprzedawcy starają się spełniać te oczekiwania: większość amerykańskich e-sklepów już oferuje już opcję darmowej dostawy.

4. Pinterest napędza e-sprzedaż

Wymówka, że w social media nie da się zmierzyć zwrotu z inwestycji przestaje być aktualna. Social media to kanał, który warto wyeksponować w 2015 roku. Jak wynika z badań Gartner Research, 74% konsumentów, decydując się na zakup, polega na opiniach użytkowników platform społecznościowych. Szczególnie dobrym medium dla e-sklepów jest Pinterest. Zdjęcia produktów są jedną z najważniejszych treści pojawiających się na tym portalu. Można je zamieszczać od razu z informacją o cenie i dostępności.

Facebook i Twitter również dołączają do gry w e-commerce. Twitter wspólnie z Amazonem stworzył hashtag #AmazonCart, dzięki któremu użytkownicy mogą od razu dodawać produkty do koszyka. Z kolei Facebook wypróbowuje przycisk „kup”. Warto być przygotowanym na moment, w którym zostanie on uruchomiony. Przystosuj zatem e-sklep do social shopping, dodawaj przyciski do udostępniania produktów. Udostępnianie generuje dwa razy wyższą konwersję niż zwykła lajkowanie.

5. Inwestuj w marketing mobilny

To nie przypadek, że na wszystkich listach wiodących trendów znajduje się sprzedaż mobilna. Rośnie ona bardzo dynamicznie, otwierają się też nowe możliwości marketingowe. Jak przewiduje firma Gartner, globalne wydatki na reklamę mobilną osiągną w 2014 roku wartości 18 miliardów dolarów, co stanowi wzrost o 37% licząc rok do roku.