Rebranding hipermarketów w Karolince i Pogorii

Auchan w CH Pogoria

Auchan w CH Pogoria

Centra handlowe Karolinka w Opolu i Pogoria w Dąbrowie Górniczej były pierwszymi obiektami w Polsce, w których zrealizowany został rebranding hipermarketów będący następstwem przejęcia przez Auchan sieci sklepów Real. Otwarcie nowych hipermarketów w centrach należących do firmy BlackRock i zarządzanych przez Mayland Real Estate, dla każdej ze stron oznaczało przygotowania zdecydowanie wykraczające poza zwykłą zmianę szyldu. Powierzchnia handlowa pierwszego hipermarketu Auchan w Opolu w CH Karolinka wynosi 7 tys. mkw. Sklep w CH Pogoria zajmuje 5,4 tys. mkw. powierzchni.

– Hipermarket jest kluczowym najemcą w większości centrów handlowych, a jakość jego oferty – ważnym elementem przyciągającym klientów do całego obiektu. Z perspektywy właścicielskiej i zarządczej, do procesu rebrandingu sklepów Real na Auchan w Karolince i Pogorii podeszliśmy z najwyższą starannością – mówi redakcji Retailnet Wojciech Smyk Vice President w firmie BlackRock.

– Pojawienie się Auchan w Karolince i Pogorii to efekt pracy dedykowanego zespołu Auchan, BlackRock oraz Mayland. Nasza współpraca była bezproblemowa, efektywna i konstruktywna – zarówno w fazie negocjacji umów najmu, przygotowania oraz wdrożenia całościowego rebrandingu, jak i po otwarciu sklepów – dodał Xavier Mouillard, Dyrektor ds. Rozwoju Auchan.

Po zakupie przez Auchan w lutym 2014 roku spółki Real Polska od Metro Group AG, Auchan przejął 57 hipermarketów Real w Polsce, stopniowo przygotowując się do wprowadzenia do nich oferty asortymentowej i cenowej oraz usług Auchan. Hipermarkety w centrach handlowych Karolinka (otwarcie 27 czerwca br.) i Pogoria (otwarcie 13 sierpnia br.) były zatem swoistym polem doświadczalnym, jednak zarówno decyzje nowego operatora, jak właściciela oraz zarządcy obu obiektów, nie były przypadkowe. CH Karolinka jest największą i najpopularniejszą destynacją zakupową wśród mieszkańców Opolszczyzny – oferuje ponad 120 sklepów na 70 tys. mkw. powierzchni handlowej. Z kolei dysponująca 36,7 tys. mkw. powierzchni Pogoria jest jednym z największych obiektów handlowo-usługowych w Zagłębiu Dąbrowskim.

Zmiany w obu centrach realizowane były etapowo, co pozwoliło na zminimalizowanie uciążliwości dla klientów. Wszelkie prace remontowo-budowlane, oprócz trzech dni bezpośrednio poprzedzających otwarcia sklepów Auchan, prowadzone były poza godzinami funkcjonowania obiektów. Klienci byli na bieżąco informowani o trwających pracach – poprzez plakaty informacyjne oraz za pośrednictwem stron internetowych i profilów obu centrów na Facebooku.

Auchan w CH Pogoria

Auchan w CH Pogoria

Wśród zmian widocznych gołym okiem zarówno w Karolince jak i Pogorii można wyróżnić m.in. przebudowę wejścia do hipermarketów oraz linii kas i punktów informacyjnych. Lokalizację zmieniły też pomieszczenia służbowe oraz punkty obsługi kas. Oba sklepy Auchan w Karolince oraz w Pogorii zostały zmienione według standardów Auchan na tym samym poziomie jakości. W hipermarkecie w Dąbrowie Górniczej pojawiło się też dodatkowe, dostępne od strony galerii, miejsce z wózkami zakupowymi. Na terenie obu hipermarketów wprowadzone zostały dodatkowe udogodnienia – pojemniki na segregację odpadów oraz punkty wywoływania zdjęć. Równolegle, wymienione zostały wszystkie logotypy hipermarketów oraz informacje kierunkowe widoczne na totemach zewnętrznych oraz fasadzie, jak również wewnątrz centrów. Przed otwarciem, ponad 200 pracowników nowych hipermarketów przeszło intensywne szkolenia w zakresie systemów informatycznych, obsługi klienta i zarządzania.

Z perspektywy klientów Karolinki i Pogorii, zaletą hipermarketów Auchan, oprócz dobrego zatowarowania, bogatszego asortymentu i atrakcyjnej oferty cenowej, jest również wydłużenie godzin ich pracy. Dużym plusem jest także zwiększona liczba stanowisk kasowych (w Karolince: 32 kasy, w tym wprowadzona kasa pierwszeństwa; w Pogorii: 25 kas), dzięki którym obsługa jest płynniejsza, nawet w najbardziej obłożone dni. Pozytywne opinie klientów zyskała też dostępność bezpłatnych toreb jednorazowych do pakowania zakupów.

– Cieszymy się z decyzji Auchan o ulokowaniu pierwszych sklepów po rebrandingu w zarządzanych przez nas obiektach. Proces zmian był złożony i wymagał dużej dbałości o komfort klientów, w tym niezakłócania ciągłości pracy innych sklepów w obu centrach. Obecność sieci Auchan w galeriach, które już teraz zajmują wiodącą pozycję na handlowej mapie Opola i Dąbrowy Górniczej, uczyniła je jeszcze bardziej atrakcyjnymi – podkreśla Maciej Kiełbicki, Dyrektor Zarządzający Mayland.

– Proces rebrandingu sklepu Real na Auchan był dla nas jednym z największych wyzwań w tym roku. Tym bardziej cieszą pozytywne sygnały płynące od klientów Karolinki i Pogorii. Pozyskanie tak renomowanego najemcy oraz zawarcie z nim nowych, długoterminowych umów najmu, ma dla nas duże znaczenie, przyczyniając się do budowania długofalowej wartości obu centrów – dodał Wojciech Smyk.

Reklama

Galeria Jurajska