ikea polska e-sklep sprzedaz internetowa

Szwedzki gigant meblowy uruchomił specjalną stronę internetową, na której klienci mogą zamawiać i kupować wybrane produkty online. Portal będzie aktywny przez dwa lata. “To testy sprzedaży internetowej w Polsce” – przyznają nieoficjalnie przedstawiciele Ikea.

Wersja oficjalna mówi o tym, że szwedzka firma zamierza ruszy w Polsce z pełną sprzedażą online za dwa lata. “Pracujemy obecnie nad nowym, kompleksowym rozwiązaniem sprzedaży internetowej, która będzie dostępna na terenie całego kraju. Zamierzamy ją uruchomić w 2016 roku” – potwierdza Katarzyna Balashov z Ikea Retail Poland.

Sklep internetowy Ikea

Na razie Ikea udostępniła swoim klientom stronę internetową www.twojfaktum.pl. Jest ona przeznaczona dla klientów, którzy kupili produkty z wycofanej już ze sprzedaży serii Faktum. Dzięki portalowi będą oni mogli zamawiać brakujące im elementy. Strona ma być aktywna przez dwa lata. Strona działa jak klasyczny sklep internetowy, choć klienci nadal mają możliwość złożenia zamówienia osobiście w sklepie, listownie bądź telefonicznie.

Jeżeli klient wybierze formę internetową, musi wypełnić formularz zamówienia dostępny na stronie. Poza podaniem swoich danych, trzeba też wpisać adres poczty elektronicznej. Po weryfikacji i akceptacji zamówienia, otrzymuje się na wskazy adres maila z potwierdzeniem. Znajduje się w nim m.in. link do płatności za zamówienie i transport, link do regulaminu oraz formularz odstąpienia od umowy. Zamówienia mogą być składane na stronie internetowej siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Klient ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

ikea portal internetowy sprzedaz online

Odbiór w systemie click & collect 

Istnieje kilka możliwości dokonania płatności: poprzez platformę Przelewy24 za pomocą przelewu elektronicznego oraz kart płatniczych ze znakiem Visa, MasterCard, a także gotówką (tylko przy odbiorze zamówienia w sklepie stacjonarnym wybranym przez klienta). Faktury VAT również są wysyłane drogą elektroniczną. Maksymalny czas realizacji zamówienia w przypadku pełnej dostępności produktu wynosi 10 dni roboczych od daty zaksięgowania przelewu na koncie Przelewy24, zaś w przypadku opcji za pobraniem – 10 dni roboczych od daty potwierdzenia przez klienta zamówienia. Usługi transportowe, za dodatkową opłatą, realizowane są przez firmę kurierską DHL.

Obecnie klienci Ikea mogą robić zakupy online w 13 z 27 krajów w których obecna jest firma. Oferta sklepów online, które już funkcjonują, jest stale rozbudowywana o kolejne produkty. W efekcie więcej użytkowników odwiedza strony internetowe Ikei niż tradycyjne placówki. Przez ostatni rok internetowych użytkowników było na całym świecie aż 1,5 miliarda, natomiast osób które odwiedziły tradycyjne sklepy tylko 716 milionów.

Tekst ukazał się na portalu Evigo.pl