Rośnie skuteczność reklam na Facebooku

Amerykańska firma Nanigans sporządziła raport opisujący, jak firmy planują swoje kampanie marketingowe na Facebooku. Z opracowania wynika, że kanał mobilny jest dziś podstawą skutecznej promocji.

Raport dotyczy firm, które organizują kampanie reklamowe za pośrednictwem Nanigans. Jest to firma, która oferuje klientom platformę do zarządzania reklamami internetowymi. Jej klientami jest ponad 200 dużych firm marketingowych.

Z badań wynika, że najchętniej stosowanymi typami reklam na Facebooku są: Unpublished Page Post (poprzednio znane jako Dark Posts, widoczne wyłącznie jako płatna treść), Mobile App Install Ads (zachęcają do pobrania aplikacji mobilnych) oraz Domain Ads (pojawiają się po prawej stronie tablicy). Na te trzy typy reklam przeznaczone zostało 95% budżetów w trzecim kwartale 2014 roku. Jednocześnie 62% wydatków marketingowych przeznaczono na dotarcie do klientów korzystających z urządzeń mobilnych.

Wartość CTR dla reklam na Facebooku

W trzecim kwartale 2014 roku wzrósł wskaźnik click-through dla reklam zamieszczanych na Facebooku. Oznacza to, że użytkownicy chętnie angażują się w zamieszczane przez reklamodawców treści. Średnia wartość CTR dla reklam na Facebooku wzrosła o 85% w porównaniu z drugim kwartałem 2014 i wynosi teraz 0,56%. W porównaniu z trzecim kwartałem 2013 roku, wartość ta wzrosła o 195%. Raport precyzuje dane dotyczące firm e-commerce. W ich przypadku wskaźnik CTR wzrósł o 207% rok do roku i 123% kwartał do kwartału.

W przypadku średniej wartości cost per click zaobserwowano nieznaczne spadki w porównaniu z poprzednim kwartałem. W przypadku reklam zamieszczanych przez sklepy internetowe, CPC spadło o 16% w porównaniu z drugim kwartałem 2014 roku, ale wzrosło o 16% rok do roku.

E-sklepy zapłacą więcej

Wzrosty zanotowano również w przypadku wskaźnika cost per 1.000 impressions. Licząc razem reklamy wyświetlane na komputerach i urządzeniach mobilnych, odnotowano wzrost o 80% w porównaniu z drugim kwartałem 2014. Rok do roku wzrost ten wyniósł 284%, a patrząc wyłącznie na e-sklepy: 255%. Globalnie średnia wartość CPM osiągnęła 2,98 dolara.

Autorzy raportu podkreślają, że wskaźnik ten nie powinien być analizowany osobno. Wzrost kosztów ponoszonych przez reklamodawców wiąże się z większym popytem na reklamy zamieszczane na tablicach użytkowników oraz ze spadkiem popularności reklam pojawiających się po prawej stronie osi czasu. Spadek ich procentowego udziału w wydatkach na reklamy spowodował, że średni koszt wzrósł, gdyż reklamy te są tańsze.

Spadek zaś spowodowany był zmianą formatu reklamy i tym, że nie wszyscy jeszcze przyzwyczaili się do jej nowego wyglądu. Eksperci przewidują, że w czwartym kwartale ten format zyska na popularności.