poczta polska ecommerce

W trzecim kwartale 2014 roku Polacy wysłali o 20% paczek więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku – pokazuje Barometr Paczkowy Poczty Polskiej.

Za tak dużym wzrostem stoi przede wszystkim rosnąca popularność zakupów internetowych. „ Oceniamy, że liczba wszystkich przesyłek wysyłanych w ramach transakcji e-commerce w całym rynku paczkowym wzrośnie w tym roku o około 19%” – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej S.A. odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. „Po trzech kwartałach 2014 roku odnotowujemy ponad 30 % wzrost wolumenu obsłużonych paczek w segmencie e-commerce w porównaniu do tego samego okresu w roku 2013″ – dodaje Wojtas.

Rośnie wielkość zakupów online

Polacy w e-sklepach najchętniej kupują artykuły wyposażenia domu oraz artykuły dla dzieci, odzież , obuwie i kosmetyki. Na liście zakupów znajdują się jednak coraz częściej takie dobra, jak materiały budowlane, sprzęt AGD, RTV i komputerowy oraz żywność.

Jak pokazują statystyki trzema najważniejszymi czynnikami wpływającymi na wybór dostawcy przesyłki, czy to pocztowej, czy kurierskiej są: terminowe doręczenie (41%), korzystne ceny usług (34%) oraz brak uszkodzeń (22%).

Na dalszym miejscach plasują się brak zagubień (20%), wysoka skuteczność doręczeń do osób prywatnych(18%), możliwość śledzenia przesyłek (16%). Klienci cenią sobie również krótki okres oczekiwania na odbiór przesyłki (15%) oraz elastyczną ofertę dostosowaną do indywidualnych potrzeb (12%).

Popularne usługi kurierskie

W ciągu 9 miesięcy 2014 roku, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, Polacy nadali o 40% więcej pocztowych przesyłek kurierskich. Tak duże zainteresowanie klientów usługami kurierskimi, w tym przede wszystkim usługą Kurier 48, to efekt dopasowania oferty Poczty Polskiej do wymagań klientów.

Poczta Polska wspiera e-biznes oferując na portalu ecommerce.poczta-polska.pl szereg nowoczesnych usług. Oprócz logistyki przesyłek krajowych i zagranicznych Poczta zapewnia usługi finansowe, bankowe i ubezpieczeniowe, w tym szybkie płatności oraz e-zwroty. Polscy e-przedsiębiorcy, wybierając partnera, jakim jest Poczta, mogą skupić się na tym, co dla nich najważniejsze – kreowaniu oferty, doborze produktu, sprzedaży oraz rozwoju biznesu i ekspansji międzynarodowej.

Do Barometru Poczty Polskiej wliczane są wszystkie paczki pocztowej krajowe i zagraniczne oraz przesyłki kurierskie Pocztex i EMS. Dane dotyczące najważniejszych czynników wyboru dostawcy usług na rynku przesyłek paczkowych zebrane zostały w ilościowym badaniu CAPI (N=484) przeprowadzonym przez firmę ARC Rynek i Opinia.