Raport: w 2019 rynek e-handlu będzie wart 1,7 biliona dolarów

rynek handlu detalicznego rośnie

Amazon i Alibaba znalazły się w piętnastce największych sprzedawców detalicznych na świecie, według Euromonitor International. To jedyni gracze sprzedający wyłącznie przez internet, którzy osiągnęli obroty na tyle duże, aby rywalizować z największymi globalnymi sprzedawcami wielokanałowymi, takimi jak Walmart czy Tesco.

Z badań opublikowanych przez Euromonitor International wynika, że sprzedaż internetowa odpowiada obecnie za jedną trzecią całości obrotów z handlu detalicznego na świecie. Sprzedaż online notuje dynamiczny wzrost zarówno na rynkach wschodzących, jak i tych rozwiniętych. Z szacunków instytutu wynika, że do 2019 roku sprzedaż przez internet wzrośnie o 15%, a jej wartość osiągnie 1,7 biliona dolarów.

Handel mobilny zyskuje na znaczeniu

Z kolei sprzedaż przez urządzenia mobilne będzie stanowiła 32% całości e-handlu, w porównaniu z obecnymi 18% (w 2014 roku). Dlatego też model sprzedaży wielokanałowej będzie dla detalistów najbardziej dochodowy i generujący największą dynamikę wzrostu przychodów.

Patrząc na cały rynek sprzedaży detalicznej, widać stabilny wzrost na poziomie 5,3% w 2014 roku. Głównie przyczyniły się do tego najlepsze od lat wyniki sprzedaży w Europie Zachodniej. Całkowita wartość obrotów osiągnie w 2019 roku 19,6 biliona dolarów.

E-commerce w Europie Wschodniej

„W regionie Europy Zachodniej handel detaliczny zanotował największy wzrost od 2008 roku. Z kolei w Europie Wschodniej obserwujemy największe spadki, bo aż o 6%. Przyczyną jest konflikt na Ukrainie i sankcje gospodarcze nałożone na Rosję” – komentuje Daniel Latev, szef zespołu ds. handlu w Euromonitor International.

Jednak to nie rynek europejski będzie motorem wzrostu dla handlu w nadchodzących latach. Szacuje się, że od 2014 do 2019 roku jedna trzecia obrotów z globalnej sprzedaży będzie pochodziła z Chin. W zeszłym roku, najbardziej dynamicznymi regionami jeśli chodzi o wzrosty sprzedaży, był Bliski Wschód i Afryka. Tam obroty wzrosły aż o 12%.

Produkty sprzedawane online

Wśród kategorii produktów, które cieszą się największą popularnością, dominują odzież i obuwie. Przychody ze sprzedaży takiej oferty powinny wygenerować 360 miliardów dolarów przez najbliższe pięć lat. Z kolei najbardziej dynamicznie rozwijała się będzie sprzedaż jedzenia i napojów. Do 2019 roku dynamika wzrostu wynosić będzie 18,2%.

Pierwsza trójka największych sieci handlowych na świecie to Walmart, Carrefour oraz Seven and I. Tesco utraciło czwartą pozycję na rzecz sieci Schwarz Beteiligungs.

Tekst ukazał się w serwisie Evigo.pl

Reklama

Galeria Jurajska