Salon CCC w Centrum Handlowym Agria Park
Salon CCC w Centrum Handlowym Agria Park

Zysk netto grupy CCC wyniósł w trzecim kwartale 2014 roku 40,2 mln zł wobec 25,3 mln zł rok wcześniej – podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik był o 39 proc. lepszy od konsensusu rynkowego na poziomie 29 mln zł.

Zysk operacyjny wyniósł 52,2 mln zł wobec 33,4 mln zł rok wcześniej i wobec 39,2 mln zł konsensusu.

Przychody grupy w okresie lipiec-wrzesień ukształtowały się na poziomie 474 mln zł (wzrost o 13,9 proc. rdr) i były zgodne z oczekiwaniami analityków na poziomie 472 mln zł.

Po trzech kwartałach grupa miała 110,4 mln zł zysku netto (wobec 54,8 mln zł rok wcześniej), 144,4 mln zł zysku operacyjnego (wobec 72,5 mln zł przed rokiem) i 1,33 mld zł przychodów (przed rokiem było to 1,06 mld zł).

Na koniec września 2014 roku sieć sklepów należących do grupy kapitałowej CCC liczyła 692 placówki.

Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych wzrosła o 20,7 proc. i wynosi 258,2 tys. m kw. (w tym 166,7 tys. m kw. w Polsce) w stosunku do 213,9 tys. m kw. na koniec września 2013 roku.

Powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych spadła o 0,5 proc. i wynosi 18,5 tys. m kw. na koniec września 2014 roku (w tym 1,1 tys. m kw. w Polsce).

W trzecim kwartale spółka kontynuowała rozwój na rynkach zagranicznych. Spółka otworzyła 5 sklepów w Niemczech, 3 w Chorwacji, po 1 na Węgrzech i Słowacji oraz 2 franczyzowe w Rumunii.