Gino Rossi aplikacja mobilna

Na internetowym rynku obuwia szykują się zasadnicze zmiany. W przyszłym roku powstanie długo oczekiwany sklep online sieci CCC.

Od kilku miesięcy w branży e-commerce chodziły słuchy, że trwają prace nad stworzeniem sklepu internetowego CCC. Nikt jednak nie znał daty jego premiery. Jak zapowiedział wiceprezes firmy Piotr Nowjalis, sklep internetowy marki  zostanie uruchomiony w połowie 2015 roku, jeszcze przed przyszłorocznym sezonem jesiennym. „Chcemy, żeby nasza sprzedaż internetowa ruszyła wraz z premierą kolekcji jesiennej i zimowej 2015” – powiedział Nowjalis. Wszystkie szczegóły projektu, platforma na której zbudowany będzie e-sklep, system dostaw czy płatności na razie pozostają tajemnicą.

Konkurencyjny rynek obuwia

Tymczasem największy na polskim rynku konkurent CCC, Deichmann, prowadzi sklep internetowy już od 2012 roku. W 2013 roku sieć wprowadziła aplikację mobilną, za pośrednictwem której można nie tylko kupić buty, ale również zmierzyć je w wirtualnej przymierzalni.

Również marka Ryłko prowadzi sklep internetowy, a ostatnio wprowadziła możliwość kupowania online na raty.

Obuwie jest jedną z najbardziej popularnych kategorii produktów, kupowanych przez polskich e-konsumentów. Jak wynika z badań opublikowanych przez firmę Gemius, 57% klientów sklepów internetowych kupuje online właśnie buty. Jednorazowo kupujący przeznaczają na buty kupowane w e-sklepach średnio 130 zł.

Sprzedaż na zagranicznych rynkach

Z kolei według raportu przygotowanego przez serwis Opineo.pl najbardziej lubianym przez klientów sklepem internetowym w kraju jest oferujący obuwie serwis Wittchen.pl. Zaraz za nim znalazły się sklepy Eobuwie.pl oraz Butyjana.pl. Ranking opiera się na potransakcyjnych opiniach konsumenckich, czyli takich, które zostały wystawione przez klientów sklepów internetowych po dokonanych zakupach.

Marka CCC należy do spółki CCC SA, która jest podmiotem dominującym w Grupie Kapitałowej CCC. Siedziba CCC SA oraz jej zakład produkcyjny mieści się na terenie Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Polkowicach. Do grupy należą też spółki prowadzące sprzedaż na rynkach zagranicznych: w Czechach. na Węgrzech, na Słowacji, w Austrii, Słowenii, Chorwacji, Niemczech i Turcji.

Sieć dystrybucji całej Grupy Kapitałowej CCC liczy 692 salony sprzedaży. Większość z nich znajduje się w Polsce (433). W Czechach Grupa ma 75 salonów, 55 na Węgrzech, a na Słowacji 28.