allegro strategia online

Allegro i InPost zawarły porozumienie o współpracy w ramach dostaw produktów zamawianych online.

Teraz w opcjach przesyłki każdy e-sprzedawca może dodać nowe opcje: Allegro Paczkomaty InPost i Allegro Polecony InPost. Będzie to najtańsza dostępna forma dostawy – zarówno w odniesieniu do listu poleconego (3,94 zł), jak i paczki (7,99 zł). W każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru.

Śledzenie przesyłek online

Paczki dostarczane będą do jednego z 1,1 tysiąca paczkomatów już następnego dnia po nadaniu, zaś listy polecone kurier będzie dostarczał do rąk własnych w ciągu 3 dni od nadania.

allegro inpost przesyłki ecommerce

W przypadku awizowania list będzie czekał w jednym z 8,3 tysiąca punktów obsługi klienta w całej Polsce. Drogę paczki, jak również listu poleconego można śledzić na stronach inpost.pl oraz paczkomaty.pl. Wszystkie paczkomaty zostały wyposażone w czytniki kart płatniczych, co zapewnia możliwość odebrania przesyłki za pobraniem.

Bezpłatny Manager Paczek

Każdy sprzedawca na Allegro może teraz w łatwy sposób, bez formalności ani żadnych opłat dodać obie opcje dostawy produktów do swoich aukcji. Wystarczy zalogować się do bezpłatnego Managera Paczek przy pomocy swoich danych z Allegro. Aplikacja pozwala także na łatwe wygenerowanie etykiet adresowych i sprawne zarządzanie wysyłkami.

allegro inpost ecommerce

„Ze strony InPost gwarantujemy pełne bezpieczeństwo przesyłek, możliwość śledzenia ich drogi i szybką dostawę. Aż 98% przesyłek do Paczkomatów InPost trafia następnego dnia po nadaniu, zaś ponad 92% listów poleconych dostarczamy w terminie trzech dni” – komentuje Rafał Brzoska, prezes InPost.

Polski rynek e-commerce

Polski rynek e-commerce według szacunków rośnie o około 14 – 15% rocznie. Firma badawcza Gemius podaje, że 83% internautów w Polsce kupowałoby online więcej, gdyby istniała opcja darmowego zwrotu, a 24% nie zwraca towarów, by nie płacić za wysyłkę. Według tego samego badania 45% Polaków kupujących w internecie przynajmniej raz w życiu otrzymało towar niezgodny z oczekiwaniami.

„Aż 38% respondentów nie zdecydowało się na skorzystanie z możliwości zwrotu produktu do e-sklepu. Dla prawie jednej czwartej z nich przeszkodą okazała się konieczność poniesienia kosztów wysyłki zwracanego towaru. Dzięki współpracy Allegro i InPostu te problemy mogą odejść do historii” – mówi Przemysław Budkowski, VP Marketplaces w Naspers, firmy do której należy Allegro.

W 2013 roku liczba przesyłek obsłużonych przez InPost wyniosła około 240 mln sztuk, zaś w 2014 roku poziom ten wzrósł do średnio 25 mln sztuk miesięcznie. Listy i paczki dostarczane przez InPost są sekwencjonowane w sortowni o powierzchni 10 tysięcy metrów kwadratowych, która dzięki nowoczesnym sorterom obsługuje nawet 1,2 mln przesyłek dziennie.