visa e-commerce sprzedaż

Visa rozpoczęła współpracę z firmą edo interactive w celu wykorzystania ofert kontekstowych powiązanych z kartami płatniczymi. Polska stanie się drugim krajem w Europie, który wdroży tę usługę.

Jeszcze w tym roku rozpocznie się wdrażanie wspólnej usługi w Wielkiej Brytanii, gdzie będzie ona oferowana na szeroką skalę na początku 2015 r.

Korzyści dla sklepów internetowych

Nowe rozwiązanie pozwala detalistom kierować do konkretnych klientów, za ich zgodą, spersonalizowane oferty dopasowane do ich preferencji zakupowych. Z perspektywy użytkownika karty Visa wystarczy, że przystąpi on do programu i dokona płatności kartą. Będzie mógł wtedy korzystać z atrakcyjnych ofert dopasowanych do jego zainteresowań, dostępnych w każdym miejscu, przy użyciu dowolnego urządzenia.

W przypadku rabatów, zwrot części kwoty zakupu na rachunek karty nastąpi zaraz po rozliczeniu transakcji. Natomiast dla firm handlowo-usługowych korzyści dostępne dzięki nowej platformie to możliwość dotarcia do bardzo precyzyjnie dobranej grupy klientów oraz zaoferowania rabatów w innowacyjny sposób w oparciu o transakcję dokonaną kartą Visa.

Firma edo interactive, jeden z liderów tego rynku, współpracuje już przy tworzeniu i dostarczaniu takich ofert z ponad 200 bankami i ponad tysiącem detalistów w Stanach Zjednoczonych.

Indywidualne ofert promocyjne

„To rozwiązanie da konsumentom dodatkową wartość w postaci ofert lepiej spełniających ich oczekiwania i dających wymierne oszczędności przy zakupach. Z kolei detaliści zyskają możliwość przedstawiania klientom, którzy są użytkownikami kart Visa wydawanych przez polskie banki, ofert lepiej dopasowanych do ich potrzeb i preferencji” –wyjaśnia Małgorzata O’Shaughnessy, dyrektor zarządzająca regionem Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe.

Crispin Rogers, dyrektor ds. spersonalizowanych ofert marketingowych w Visa Europe, mówi: „Skończyły się czasy uniwersalnych metod reklamy i marketingu. Konsumenci oczekują ofert spersonalizowanych – chcą być nagradzani w sposób zindywidualizowany, zgodnie z własnymi preferencjami dotyczącymi konkretnych marek czy produktów”.

Wspólna kampania z Allegro

Dotychczasowe inicjatywy Visa Europe promujące płatności kartami w Polsce pokazują, że konsumenci doceniają oferty w postaci rabatu lub dodatkowego, darmowego świadczenia. Organizacja Visa Europe współpracuje przy tego typu działaniach, których celem jest propagowanie obrotu bezgotówkowego, z czołowymi polskimi sieciami handlowymi oraz wiodącymi sklepami internetowymi.

W internecie odbyły się w roku 2014 dwie wspólne promocje z Allegro oraz kampania popularyzująca płatności przy pomocy portfela elektronicznego V.me by Visa u znanych e-detalistów. Użytkownicy kart Visa – zarówno indywidualnych, jak i firmowych – mają również stały dostęp do specjalnych ofert dzięki serwisowi internetowemu Oferty Visa.

Visa Europe, organizacja zajmująca się technologiami płatniczymi, stanowi własność instytucji członkowskich – banków oraz innych firm świadczących usługi płatnicze z 37 krajów Europy, które sprawują nadzór nad jej zarządem.