CCC rozważa pozostanie w Turcji oraz wejście na nowe rynki

Salon CCC w CH Donauzentrum w Wiedniu

– Dla rynku tureckiego nie mamy dalszych planów pod względem otwarć sklepów CCC. Obecnie prowadzimy tam 2 punkty i zgodnie z zapowiedziami otworzymy tam  jeszcze jeden sklep w centrum handlowym. Sprzedaż na tym rynku nam nie idzie, na dwa istniejące sklepy odnotowaliśmy 2 mln zł straty skumulowanej. Dlatego zastanawiamy się czy tam pozostać, decyzje podejmiemy do końca roku – mówi redakcji Retailnet.pl Piotr Nowjalis, wiceprezes zarządu CCC SA.

Spółka CCC SA przygląda się również nowym rynkom pod względem ekspansji. Jesteśmy zainteresowani Serbią, krajami nadbałtyckim, Litwą oraz Estonią. Ponadto planujemy śladowe otwarcia w Rosji i na Ukrainie. Jest to uzależnione od interesujących lokalizacji – dodał Piotr Nowjalis.

Spółka w poprzednich latach rozpoczęła działalność w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii, a także w Austrii, Słowenii, Chorwacji oraz w Niemczech. W planach spółki jest dalsze zwiększanie powierzchni handlowej w tych krajach. Ponadto w 2015 roku ruszą piwresze sklepy w Bułgarii.

Do roku 2015 CCC zamierza stać się największą firmą obuwniczą w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech i ugruntować pozycję niekwestionowanego lidera na rynku obuwniczym w Polsce. Spółka w latach 2013–2015 planuje zwiększyć łącznie powierzchnię handlową dwukrotnie (przyrost netto o około 200 tys. mkw.)

Na koniec września 2014 roku spółka posiadała sieć złożoną ze sklepów własnych i agencyjnych (443 w Polsce, 75 w Czechach,28 na Słowacji, 55 na Węgrzech, 12 w Austrii, 7 w Chorwacji, 2 w Turcji, 15 w Niemczech, 4 na Słowenii,) oraz sklepy franczyzowe (9 w Polsce, 25 w Rumunii, 5 w Rosji, 6 na Łotwie, 2 w Kazachstanie i 4 na Ukrainie).
Sieć CCC została nominowana do nagrody SCF Footwear Retailer of the Year 2015. Wręczenie statuetek odbędzie się 3 marca 2015, podczas Shopping Center Forum 2015 Winter Edition, Stadion Legii Warszawa, ul. Łazienkowska 3.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016