ralph lauren sprzedaz internetowa

Technologia NFC, czyli tzw. komunikacja bliskiego zasięgu, coraz częściej wykorzystywana jest przez detalistów do interakcji z mobilnymi klientami. Na taki ruch zdecydowała się m.in. amerykańska marka Ralph Lauren promując swoją najnowszą kolekcję w londyńskim domu towarowym Harrods.

Osoby przechodzące obok domu towarowego Harrods przy Brompton Road napotykają na niecodzienny widok. W witrynach sklepowych, zamiast zwykłych reklam, umieszczone są specjalne czytniki. Po przyłożeniu do nich smartfonu lub zeskanowaniu umieszczonego tam kodu QR, na wyświetlaczu telefonu pojawia się interaktywna mapa sklepu z najnowszą kolekcją marki. Klient może przełączyć się także na mobilną aplikację Harrodsa i natychmiast dokonać zakupów, nawet jeżeli w danej chwili sklep jest fizycznie zamknięty.

Technologia NFC w sprzedaży wielokanałowej

“Współcześni konsumenci chętnie korzystają z mobilnych urządzeń i nowoczesnych technologii. Dzięki zastosowaniu technologii NFC możemy zainteresować naszą ofertą również zwykłych przechodniów i to nawet wówczas, gdy sklep jest zamknięty” – mówi Guy Cheston, odpowiedzialny w Harrods za sprzedaż powierzchni reklamowych. Od strony technicznej za cały program odpowiedzialna jest brytyjska firma Proxama.

proxama harrods NFC RalphLauren multichannel
Ralph Lauren wykorzystuje technologię NFC

Komunikacja bliskiego zasięgu NFC ma wiele zastosowań. Dotychczas najczęściej wykorzystywano ją w płatnościach. Wystarczy, że osoba zbliży telefon do czytnika transakcji i w ten sposób dokonuje się płatności. Możliwości tej technologii są jednak szersze i może być ona użyta w sektorze transportowym czy w marketingu. Technologia jest wykorzystywana do interakcji z użytkownikami mediów społecznościowych, oferowania klientom specjalnych promocji czy nagradzania ich kuponami rabatowymi za zrobienie zakupów.

Platforma reklamowa City Connect

W Polsce podobne rozwiązania wprowadziła w połowie bieżącego roku firma Clear Channel Outdoor. Chodzi o City Connect, interaktywną platformę reklamową o zasięgu globalnym. Dzięki panelom reklamowym z czytnikami NFC i kodami QR konsumenci za pomocą swoich smartfonów mają możliwość pobrać dodatkowe interaktywne treści zamieszczone przez reklamodawców czy sieci handlowe. Aby uzyskać dostęp do internetowych zasobów danej marki, konsumenci muszą tylko przyłożyć swój smartfon do miejsca, w którym znajduje się czytnik/tag NFC lub kod QR zintegrowany z platformą Connect. Reklamodawcy mogą poprzez platformę Connect oferować użytkownikom:

  • informacje – wyszukiwanie, mapy, dane charakterystyczne dla lokalizacji, użyteczność
  • zakupy – transakcje, rabaty/vouchery
  • rozrywkę – gry, filmy, zdjęcia, aplikacje
  • społeczność – media społecznościowe, wiadomości tekstowe / komunikatory internetowe