Cinnabon planuje rozwój w 2015 roku

Cinnabon w Galerii Mokotów

Cinnabon w Galerii Mokotów

– Na ten moment nie mamy jeszcze potwierdzonych żadnych lokalizacji dla punktów Cinnabon na 2015 rok. Na razie prowadzimy rozmowy odnośnie potencjalnych lokali w centrach handlowych. Na pewno skupimy się na rozwoju sieci w Warszawie. Chcielibyśmy uruchomić 2-3 punkty Cinnabon na tym rynku. Ponadto będziemy rozwijać się w miastach, gdzie już działają nasze lokale – mówi redakcji Retailnet.pl Marek Grochowski, dyrektor generalny Cinnabon Polska sp. z o.o.

– Jeszcze w tym roku uruchomimy pierwszy franczyzowy lokal Cinnabon. Nowy punkt ruszy na krakowskim rynku i zajmie powierzchnię 170 mkw. Na razie nie mamy określonej polityki związanej z otwarciami punktów franczyzowych. Jest to uzależnione od zainteresowania potencjalnych franczyzobiorców – dodał Marek Grochowski.

– Obecnie posiadamy 2 lokale Cinnabon w CH Silesia City Center, jeden o powierzchni 250 mkw. we Wrocławiu oraz jeden w Galerii Krakowskiej. Natomiast zamknęliśmy nasz punkt na Nowym Dworcu w Katowicach (Galeria Katowicka)– dodał Marek Grochowski.

Cinnabon to międzynarodowa sieć ciastkarni oferująca babeczki wykonane według oryginalnej receptury. Firma otwiera lokale o powierzchni od 30 mkw. oraz wyspy handlowe o powierzchni 12 mkw. do 18 mkw., które mogą funkcjonować w galeriach tylko z drugim własnym lokalem z zapleczem gastronomicznym. Samodzielne wyspy muszą mieć od 18 mkw. Aranżacja lokali odbywa się przy współpracy działu projektowego z centralą Cinnabon w USA w Atlancie. Obecnie w Polsce znajduje się 6 lokali Cinnabon m.in. we Wrocławiu, Katowicach, w Warszawie, Poznaniu, Krakowie.

Ekspansja sieci Cinnabon finansowana jest ze źródeł prywatnych inwestorów. Pełna realizacja nowego punktu sprzedaży wynosi od 190 tys. zł do 1 mln. zł w zależności od formatu planowanego punktu.
Marka Cinnabon powstała w 1985 r. w Stanach Zjednoczonych, gdzie Jerilyn Brusseau postanowiła stworzyć najlepszą na świecie cynamonową babeczkę, zwaną potocznie rollsem – nazwa ta wzięła się ze specyficznego kształtu wypieku. Do projektu przyłączyli się Rich and Greg Komen.

Obecnie marka obecna jest w ponad 90 krajach na całym świecie i wciąż otwierane są nowe lokale. W Polsce Cinnabon istnieje od 2011 r.

Reklama

Galeria Jurajska