Sklep Reserved
Sklep Reserved

– W krajach rejonu Zatoki Perskiej w 2015 roku prawdopodobnie powstanie 10 sklepów o łącznej powierzchni około 11 tys. mkw. Z tego większość to sklepy marki Reserved i dwa Mohito. Ekspansję rozpoczniemy w I kwartale 2015 roku, wówczas ruszy pierwszy franczyzowy sklep Reserved w Katarze. W ciągu 6 lat powstanie 30 punktów sprzedaży marki Reserved w regionie Zatoki Perskiej – mówi redakcji Retailnet.pl Dariusz Pachla, wiceprezes zarządu LPP SA.

Spółka LPP po raz pierwszy podała założenia dotyczące rozwoju sieci sprzedaży wszystkich marek. – W 2015 roku planujemy łącznie zwiększyć powierzchnię sieci sprzedaży o 152 tys. mkw., czyli wzrost o 21 proc. W Polsce będzie to wzrost o 15 proc. (pow. 61 tys. mkw.), w pozostałych państwach Unii Europejskiej 57 proc. (pow. 73 tys. mkw.), a Rosji i na Ukrainie o 10 proc. (pow. 18 tys. mkw.). Tym samym na koniec roku łączna powierzchnia sieci wyniesie 872 tys. mkw. Natomiast 2014 rok powinniśmy zakończyć z powierzchnią około 720 tys. mkw., a to oznacza wzrost o 22 proc. – dodał Dariusz Pachla.

LPP powstało w 1991 r. w Gdańsku, początkowo spółka działała pod nazwą Mistral. W ciągu kilkunastu lat, konsekwentnie inwestując w swoją działalność, z niewielkiej lokalnej firmy stała się jednym z najdynamiczniej rozwijających się międzynarodowych koncernów odzieżowych, który odnotowuje regularny wzrost wyników sprzedaży i wartości firmy. Tylko w 2013 r. spółka sprzedała ponad 70 milionów sztuk odzieży, osiągając przychody w wysokości ponad 1 mld euro. Od 2001 r. firma jest notowana na warszawskiej GPW, a w 2014 r. awansowała do indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów warszawskiego parkietu. Z końcem sierpnia akcje spółki weszły do prestiżowego indeksu MSCI Poland. Bieżąca wycena rynkowa LPP wynosi ok. 4 mld euro.

Koncern zarządza 5 znanymi markami modowymi (Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay), siecią niemal 1500 salonów, tworzy miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz w Szanghaju.

Centrala firmy znajduje się w Gdańsku, jej filia – w Krakowie. W Pruszczu Gdańskim LPP stworzyło jedno z największych w tej części Europy Centrów Dystrybucyjnych, którego powierzchnia po obecnie trwającej rozbudowie wyniesie 66 tys. mkw. LPP posiada także biuro w Szanghaju, natomiast na początku 2015 r. firma uruchomi placówkę przedstawicielską w Dhace, w Bangladeszu. LPP tworzy ponad 18 tys. miejsc pracy.