Marek Maruszak, Rossmann: do 2018 roku chcemy posiadać 1600 sklepów

Marek Maruszak, Rossmann

Marek Maruszak, Rossmann

Rossmann jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci sklepów w Polsce. O planach rozwoju firmy w Polsce na najbliższe lata rozmawiamy z Markiem Maruszakiem, prezesem zarządu Rossmann Polska.

Zapewne jest już opracowana perspektywa rozwoju sieci na 2015 rok. Czy będzie on równie dynamiczny pod względem ekspansji, jak obecnie?

– Przewidujemy, że strategia rozwoju będzie taka jak w ostatnich latach. Zarówno w 2015 i 2016 planujemy otworzyć około 150 nowych sklepów.

Ile sklepów łącznie chce w Polsce posiadać Rossmann?

– Do 2018 chcielibyśmy mieć 1600 sklepów. Oczywiście rozwój w kolejnych latach będzie zależał od ogólnej sytuacji ekonomicznej i rozwoju rynku drogeryjnego w Polsce.

W jakich miejscowościach zostaną otwarte nowe sklepy sieci? Czy będą wśród nich takie, w których jeszcze nieobecny jest Rossmann?

– Chcemy być w 200 miastach gdzie nie ma jeszcze naszych placówek. Obecnie jesteśmy nieobecni głównie w małych miejscowościach liczących do 10 tys. mieszkańców. Takie miasta nie są naszym celem ekspansji. Jest jednak około 50 tego typu miejscowości, w których nas nie ma, a z pewnością się w nich znajdziemy.

Co na przestrzeni ostatnich miesięcy zmieniło się w organizacji Państwa drogerii?

– Nie ma rewolucyjnych zmian. Już wcześniej utworzyliśmy dwa sklepy koncepcyjne: Manufaktura w Łodzi oraz City Center w Poznaniu, które różnią się od innych sklepów asortymentem oraz dodatkowymi usługami. Jeżeli chodzi o nowości, to rozpoczęliśmy test kas samoobsługowych. Pierwsze tygodnie ich funkcjonowania wyglądają optymistycznie.

 

Obecnie na naszym rynku 950 sklepów sieci Rossmann. Firma rozpoczęła działalność w Polsce 21 lat temu. Łącznie pod marką Rossmann działa w Europie 1320 drogerii. Sklepy marki codziennie odwiedza ponad 600 tys. klientów.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016