Wyniki operacyjne GTC utrzymują trend wzrostowy

Wyniki finansowe, fot. Shutterstock

Firma Globe Trade Centre SA opublikowała wyniki finansowe za III kw. i dziewięć miesięcy 2014 r. Przychody z wynajmu powierzchni biurowych i handlowych zostały utrzymane na poziomie 27 mln euro w III kw. oraz 82 mln euro w dziewięciu miesiącach 2014 r. (28 mln euro w III kw. i 83 mln euro w dziewięciu miesiącach 2013 r.).

Marża brutto z wynajmu powierzchni biurowych i handlowych wzrosła do 75 proc. w III kw. i 74 proc. w dziewięciu miesiącach 2014 r. (74 proc. w III kw. i 72 proc. w dziewięciu miesiącach 2013 r.).

Zysk netto wyniósł 5 mln euro w III kw. w dziewięciu miesiącach 2014. Rozpoznano stratę netto w wysokości 67 mln euro (strata 2 mln euro w III kw. oraz 77 mln euro w dziewięciu miesiącach 2013 r.).

Kluczowe osiągnięcia operacyjne dziewięciu miesięcy 2014 rr dla firmy to: rozpoczęcie budowy budynku biurowego Fortyone w Belgradzie (10 300 mkw.) przy 60 proc. wynajmie oraz wynajęcie 24 proc. powierzchni w planowanej Galerii Wilanów oraz 25 proc. powierzchni w planowanej Galerii Północnej.

– W trzecim kwartale 2014 r. możemy pochwalić się stałą poprawą wyników operacyjnych. Utrzymaliśmy nie tylko wysoki stopień wynajęcia powierzchni biurowych i handlowo-usługowych, ale także wysoką efektywność operacyjną, która pozwoliła na osiągnięcie 75 proc. marży brutto z wynajmu. Obniżenie kosztów finansowych umożliwiło także wygenerowanie 33 mln euro z działalności operacyjnej. Rozpoczęliśmy nową inwestycję biurową, budynek Fortyone w Belgradzie, który na rok przed ukończeniem budowy jest wynajęty w 60 proc. – mówi Thomas Kurzmann, prezes zarządu GTC.

– W tej chwili musimy skoncentrować się na dalszym rozwoju. Nasze dwa projekty handlowe w Warszawie, Galeria Wilanów i Galeria Północna, przyciągnęły znacznych najemców, w tym Grupę LPP, Carrefour i H&M. To jednak nie wszystko. Analizujemy różne możliwości inwestowania i rozwoju w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz Środkowo-Południowej i czekamy na wsparcie akcjonariuszy, by móc wykorzystać te możliwości. Pozostajemy optymistami w kwestii możliwości poszerzenia naszego portfela nieruchomości handlowych w tych regionach – dodaje Thomas Kurzmann.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska