Market sieci Biedronka
Market sieci Biedronka, fot. Philips Lighting

Firma Jeronimo Martins w prezentacji dotyczącej perspektyw dla tej sieci na lata 2015-17, poinformowała, że Biedronka chce do 2017 roku osiągnąć 11 mld euro sprzedaży.

Jak wynika z raportu, właściciele Jeronimo Martins wciąż widzą ogromne możliwości rozwoju na naszym rynku. Biedronka w latach 2015-17 zamierza otworzyć w obecnym formacie (600-950 mkw.) co najmniej 300 nowych sklepów i zainwestować w tym okresie 700-800 mln euro.

Spółka zakłada osiągnięcie marży EBITDA na poziomie powyżej 6,5 proc.. Firma oczekuje też dużego wzrostu cash flow. Jeronimo Martins zapowiada poprawę efektywności sieci Biedronka, m.in. w obszarze logistyki oraz optymalizację kosztów centrali. Po trzech kwartałach sieć Biedronka ma 25,9 mld zł przychodów (stanowi to wzrost o 9 proc. rok do roku).

Potencjał rozwoju Biedronki o powierzchni od 600 do 950 mkw. szacowany jest na 500-650 sklepów. Placówki sieci mogą powstać głównie w większych miastach kraju, ale firma planuje też uruchamiać mniejsze formaty sklepów w Polsce.

Jak informuje firma na koniec trzeciego kwartału sieć Biedronka liczyła w Polsce 2527 placówek. W pierwszym półroczu roku, zgodnie z planem, otwarto 92 nowe sklepy sieci. W połowie czerwca spółka zdecydowała się także wprowadzić możliwość płatności kartą w swoich sklepach.

Sieć Biedronka otrzymała nominację do nagrody w kategorii SCF FMCG Retailer of the Year 2014. Zwycięzcę poznamy podczas Shopping Center Forum Winter Edition 2015, które odbędzie się 3 marca 2015 roku w Warszawie.