Paczkomat InPost wlochy multichannel

Grupa Integer.pl SA, właściciel międzynarodowej sieci paczkomatów InPost oraz kluczowego prywatnego operatora pocztowego w Polsce, wypracowała po 3 kwartałach 2014 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 436,73 mln zł. To wzrost aż o 82% rok do roku.

Skonsolidowany wskaźnik EBITDA wyniósł 21,66 mln zł, a zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej osiągnął poziom 9,49 mln zł.

Ekspansja na kluczowych rynkach e-commerce

Grupa Integer.pl SA w III kwartale 2014 roku kontynuowała dynamiczną ekspansję paczkomatów InPost – sieć terminali istotnie zwiększyła swój zasięg na terytorium kluczowych europejskich rynków e-commerce, m.in. w Wielkiej Brytanii i Włoszech. Spółka zintensyfikowała swoje działania także na pozostałych kontynentach, rozpoczynając instalację urządzeń w Azji, na Bliskim Wschodzie oraz Ameryce Północnej.

„Ekspansja paczkomatów InPost przebiega zgodnie z obraną przez nas strategią – co więcej, na najistotniejszych rynkach wyprzedzamy nasze założenia i przypuszczamy, że break-even osiągniemy znacznie szybciej niż zakładaliśmy. Tak jest m.in. w Wielkiej Brytanii, w której działa ponad 1.000 innowacyjnych terminali, a do końca 2015 roku mieszkańcy Wysp będą mogli skorzystać z aż 2.000 urządzeń. Wysoki poziom dotarcia w najbliższym czasie chcemy osiągnąć także na innych równie chłonnych rynkach – we Włoszech, Francji czy Malezji” – komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl SA.

InPost współpracuje z Allegro

Istotnym czynnikiem wpływającym na pozycję paczkomatów InPost na rynku polskim będzie miała strategiczna współpraca z portalem Allegro. Teraz w opcjach przesyłki każdy e-sprzedawca, korzystający z największej platformy e-commerce w naszym kraju, może dodać nowe możliwości: Allegro Paczkomaty InPost i Allegro Polecony InPost. Będzie to najtańsza dostępna forma dostawy – zarówno w odniesieniu do listu poleconego (3,94 zł), jak i paczki (7,99 zł). W każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru.

“Wciąż pracujemy nad tym, aby nasze usługi były w pełni niezawodne: usprawniamy je pod względem technologicznych i zawieramy kluczowe partnerstwa z gigantami rynku e-commerce, przykładowo z włoskim Banzai, brytyjskim MetaPack czy w Polsce z Allegro” – dodaje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl SA.

Wśród technicznych usprawnień, wprowadzonych przez firmę, można wymienić m.in. zainstalowanie we wszystkich automatach czytników kart płatniczych, a w ponad połowie z nich możliwe jest dokonywanie płatności zbliżeniowych. Spółka postawiła także na rozwój usługi zwrotów – za pomocą samoobsługowych urządzeń możliwy jest zwrot towarów do większości e-sklepów bez jakichkolwiek opłat (serwis Szybkiezwroty.pl).

paczkomaty inpost platnosc zblizeniowa
Paczkomat z funkcją płatności zbliżeniowych

Inwestycja w inkubator e-commerce

Jak już informowaliśmy, Integer.pl SA i Midven SA – fundusz inwestycyjny notowany na NewConnect – zainwestowały w spółkę InQuibit (Mlogos), która jest inkubatorem nowych technologii e-commerce. Celem spółki są inwestycje w projekty i pomysły w obszarze logistyki oraz handlu internetowego, które jednocześnie mogą być kompatybilne dla usług Grupy Integer.pl. Integer.pl jest większościowym udziałowcem inkubatora.

Paczkomaty InPost są już dostępne na 22 międzynarodowych rynkach. Oprócz Polski kraje w których można z nich korzystać to Australia, Chile, Wielka Brytania, Włochy, Francja, Irlandia, Islandia, Litwa, Łotwa, Ukraina, Estonia, Rosja, Cypr, Słowacja, Malezja, Czechy, a także Kolumbia, Arabia Saudyjska, Kostaryka, Salwador oraz Gwatemala.

Na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – ponad 3,5 tysiąca paczkomatów. Spółka planuje instalację kolejnych 6 tysięcy terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce.