Marki sportowe w natarciu

SCF Retailers Awards

SCF Retailers Awards

4F, Martes Sport i Go Sport zostały nominowane do konkursu SCF 2015 Retailers’ Awards. Branża marek sportowych w opinii ekspertów rozwija się bardzo dynamicznie głównie ze względu na rosnącą popularność aktywności fizycznej wśród Polaków, jak i coraz liczniejsze sukcesy polskich sportowców.

– Liczba osób, które sięgają po produkty z tego segmentu zdecydowanie się zwiększyła. Brandy sportowe rozwijają zarówno swoją sieć sprzedaży, jak i strategię marketingową, m.in. sponsorując znanych sportowców, tworząc programy dedykowane rozwojowi młodych talentów, jak również organizując eventy wspierające rozwój kultury fizycznej – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Ewa Ściubidło, Associate Director BOIG.

W opinii ekperta z firmy BOIG, bardzo dynamicznie rozwija się firma Martes Sport.

– To, co warto podkreślić to fakt, że sieć nie prowadzi lokali w systemie franczyzowym, wszystkie jej sklepy są salonami firmowymi. Oprócz rozwoju brandu Martes Sport, firma zaczyna wprowadzać na rynek również lokale brandów „córek” (m.in. Elbrus czy Hi Tec). Obecnie sieć dobija do 100 lokali w Polsce i posiada ciągle rozbudowywane plany dalszego rozwoju. Agencja BOIG miała również swój udział w zawieraniu umów najmu na część z uruchomionych lokalizacji sklepów sieci Martes Sport – podkreśla Ewa Ściubidło.

Równie prężnie rozwija się sieć 4F, która z kolei w dużej mierze opiera się na franczyzobiorcach.

– Z punktu widzenia centrali firmy, posiadają oni dużą wiedzę na temat lokalnego rynku i mogą sprawnie zarządzać sklepem, znając realia danego regionu, a jednocześnie utrzymywać ceny na poziomie pozostałych salonów firmowych. Sieć rozwija również sieć własnych salonów firmowych 4 F oraz przeprowadza remodeling już istniejących sklepów, zgodnie z założonymi celami inwestycyjnymi firmy. To, co dało się zauważyć w mijającym roku, to zdecydowanie zwiększona obecność marki w mediach, poprzez wspieranie i sponsorowanie wydarzeń sportowych, a także przygotowanie strojów dla reprezentacji Polski na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich – dodaje Ewa Ściubidło.

– Sieć Go sport otworzyła w tym roku 3 sklepy o powierzchni powyżej tysiąca metrów kwadratowych i sukcesywnie odnotowuje wzrosty sprzedaży. Konsekwentna polityka firmy skupia się na lokowaniu salonów sieci w popularnych, dobrze zarządzanych obiektach, oraz w sprawdzonych lokalizacjach o dużym zasięgu. Obecnie jest ich już 27 i są usytuowane głównie w dużych i średnich miastach w Polsce. Go Sport planuje kolejne otwarcia placówek na terenie kraju – wyjaśnia Ewa Ściubidło.

– Zachowania klientów wręcz wymuszają rozwój segmentu sportowego, wpływa na to coraz wyższy odsetek klientów podejmujących aktywność fizyczną wyznaczając trendy modowe. To, co napawa największym optymizmem to fakt, iż dwie dominujące na rynku sieci sportowe – 4F i Martes Sport – to firmy o polskim rodowodzie i kapitale – podsumowuje Ewa Ściubidło.

3 marca 2015 roku podczas Shopping Center Forum 2015 Winter Edition poznamy zwycięzcę nagrody SCF Retailers’ Awards 2015 m.in. w kategorii Sport Retailer of the Year 2014.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016