Gwałtowny rozwój polskiego rynku e-commerce

E-commerce

Spośród 21,6 mln internautów w Polsce, ponad 12,5 mln odwiedza platformy sklepowe. Coraz więcej konsumentów docenia możliwość robienia zakupów internetowych przez całą dobę (86 proc.), możliwość dostawy do domu (81 proc.) oraz łatwość w porównywaniu ofert (81 proc.) – wynika z najnowszego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Kupuję w internecie 2014”.

Mimo, że odzież jest najczęściej wybieraną kategorią wśród internautów kupujących w sieci (28 proc.) to przez ostatnie pięć lat największy wzrost popularności odnotowała kategoria perfumy i kosmetyki (460 proc.) Jest to podyktowane faktem, że dopiero od niedawna sieci drogeryjne i kosmetyczne są obecne w kanale online. Rosnącym zainteresowaniem cieszą się również sklepy wielobranżowe oraz oferujące produkty dla dzieci i zabawki.

Rozwój oferty e-sklepów

Według internautów e-zakupy są wygodne i łatwe, a także często tańsze od tradycyjnych zakupów. – W ciągu ostatnich pięciu lat liczba ich użytkowników wzrosła o 43 proc. -Stało się to za sprawą kilku czynników, m.in. rozwinęła się oferta e-sklepów branżowych (wzrost o 3,9 mln internautów), odzieżowych (wzrost o 2,8 mln) czy elektronicznych (wzrost o 2,3 mln) – tłumaczy Karolina Karaś z Gemius Polska. -Nie zapominajmy też o tym, ze wzrosła populacja polskich internautów, co wpływa na jeszcze większe zainteresowanie zakupami w Internecie – dodaje Karaś.

Kupuję w internecie raport

Jak wynika z raportu szczególną uwagę e-konsumenta przykuwają w Internecie promocje i wyprzedaże. Od 2009 r. popularność tej kategorii wzrosła ponad siedmiokrotnie. Coraz mniejszym zainteresowaniem cieszą się natomiast zakupy grupowe, których popularność na przestrzeni ostatnich pięciu lat spadła o 37 proc.

Wzrost świadomości konsumentów

Na wzrost popularności e-commerce wpływ ma jeszcze kilka czynników. Są to zarówno edukacyjne akcje takie jak „Kupuję w Internecie”, ale także praca całego polskiego sektora e-commerce, który sukcesywnie wdraża nowe rozwiązania, szczególnie z zakresu obsługi klienta.

-To jednocześnie efekt wielu kampanii reklamowych skupiających się nie tylko na ofercie sklepów online czy tak popularnych promocjach, ale również na korzyściach  e-zakupów dla konsumentów – dodaje Łucja Gdala, Managing Director w firmie Codemedia.

Raport został przygotowany w ramach drugiej edycji akcji edukacyjnej „Kupuję w internecie”. realizowanej przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Partnerem raportu jest niezależna agencja mediowa Codemedia oraz firma badawcza Gemius Polska.

Tekst ukazał się na portalu Evigo.pl

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016