Hygienika rozpatruje różne lokalizacje dla drogerii Dayli

Sklep Dayli

– Analizujemy wszystkie dostępne lokalizacje dla drogerii Dayli pod kątem atrakcyjności – chodzi zarówno o główne ulice miast, jak również miejsca przy obiektach generujących ruch klientów (np. supermarkety spożywcze) czy centra handlowe. Interesują nas przede wszystkim małe i średnie miejscowości – mówi redakcji Retailnet.pl Kamil Kliniewski, prezes zarządu Hygienika SA.

– Jeszcze do końca roku planujemy otworzyć drogerie Dayli w Krakowie, Legionowie, Namysłowie i Warszawie. Średnia powierzchnia lokalu Dayli to od 150 do 200 metrów kwadratowych – dodał Kamil Kliniewski.

Przypomnijmy, spółka Hygienika planuje do końca 2015 roku uruchomić 50 nowych własnych drogerii Dayli oraz dodatkowe 20 w ramach uruchamianego programu franczyzowego. Środki na rozwój w kwocie 25 mln zł zostaną pozyskane z emisji obligacji. Od przejęcia Dayli, czyli od marca 2013 roku, uruchomiono ponad 20 nowych sklepów, zamykając lokalizacje nierentowne. Obecnie sieć drogerii Dayli znajduje się w 165 lokalizacjach.

Drogerie Dayli, wchodzące w skład Grupy Hygienika od marca 2013 roku, są motorem dynamicznego wzrostu wyników. Narastająco po trzech kwartałach br. Grupa Hygienika zaksięgowała 174,2 mln zł przychodów ze sprzedaży (+50 proc. rdr), generując 59,2 mln zł zysku brutto na sprzedaży (+43 proc. rdr). Segment produkcyjny odpowiadał za 6 proc. przychodów, sprzedaż hurtowa – za 30 proc., a sprzedaż detaliczna w drogeriach Dayli – za 64 proc. uzyskanych przychodów. Oczyszczając wyniki uzyskane w 2013 roku ze zdarzenia jednorazowego (zysk na okazyjnym nabyciu aktywów sieci drogerii Dayli), rezultat EBITDA za okres styczeń-wrzesień 2014 roku wzrósł w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku o 53 proc. (do 17,4 mln zł), a zysk netto przypisany akcjonariuszom Hygieniki – o 95 proc., do 11,2 mln zł.

Hygienika to polska firma działająca w branży produkcji środków higieny osobistej. Produkty firmy sa sprzedawane w sieciach handlowych w Polsce i Europie (m.in. w Czechach, Słowacji, Chorwacji, Słowenii, na Litwie i Białorusi).

Reklama

Galeria Jurajska