5 warunków sukcesu w e-commerce

E-commerce

Amerykańska firma VWO oferująca oprogramowanie do testowania portali e-commerce opublikowała raport, który pokazuje 5 trendów, które mogą pomóc detalistom oferować lepsze usługi dla konsumentów. Autorzy opracowania szukali odpowiedzi na pytanie co powoduje, że klienci decydują się na zakup.

Firma przeprowadziła ankietę wśród tysiąca konsumentów. Ankietowani odpowiadali, co przykuwa ich uwagę, co frustruje oraz jakie czynniki wpływają na zakup. Szczególnie wnikliwie badano zjawisko porzucania wirtualnych koszyków.

1. Przypominaj o porzuconym koszyku

Ponad 54% ankietowanych powiedziało, że bardzo chętnie kupi produkt porzucony w koszyku jeśli detalista zaoferuje im ten sam produkt ponownie, tylko w obniżonej cenie. Ponad 72% osób w wieku 25-34 lat chętnie kupi produkt jeśli otrzyma na niego atrakcyjny rabat. Spersonalizowane oferty mogą być wysyłane mailowo, oczywiście jeśli konsument zdąży wpisać swój adres mailowy.

porzucony koszyk e-commerce

2. Promuj się w social mediach

Detaliści coraz częściej korzystają z portali społecznościowych. Pozwala im to na lepszy kontakt z konsumentami i na łatwiejszą prezentację swoich produktów. Wśród  portali społecznościowych najlepiej pod tym względem wypada Facebook. Około 53% ankietowanych powiedziało, że to właśnie Facebook dostarcza im najwięcej informacji o najnowszych produktach i ofertach. Na drugim miejscu znalazł się Pinterest  (19% wskazań ankietowanych). Co ciekawe, Twitter zajął dopiero trzecie miejsce – 17% ankietowanych twierdzi, że czerpie z niego informacje o nowościach zakupowych.

portale społecznosciowe e-commerce

3. Dbaj o recenzje konsumenckie

Ponad 55% ankietowanych odpowiedziało, że przegląda recenzje innych użytkowników przed podjęciem decyzji o zakupie. Dzisiejsi konsumenci chcą wiedzieć, co myślą inni użytkownicy produktu zanim dokonają zakupu. Na szczęście detaliści coraz częściej zachęcają swoich klientów do zostawiania recenzji produktów na stronie www.

wplyw recenzji e-commerce

4. Inwestuj w aplikacje mobilne

Coraz więcej konsumentów korzysta z urządzeń mobilnych, powstaje też coraz więcej aplikacji na tablety i smartfony. Ale według raportu zaledwie 40% konsumentów korzysta z aplikacji mobilnej e-sklepu. Natomiast 61% ma ją zainstalowaną na swoim urządzeniu, choć z niej nie korzysta. Jest to o tyle zaskakujące, że wszyscy detaliści stawiają dziś na rozwiązania mobilne.

aplikacje mobilne e-commerce

5. Tnij koszty dostaw

Ankietowani zapytani co powoduje, że opuszczają swój koszyk, niemal jednogłośnie powiedzieli, że odstraszają ich wysokie koszty dostaw. 24% stwierdziło, że woli dokupić dodatkowe produkty aby otrzymać darmową wysyłkę. Jasno widać, że koszty dostaw są dziś podstawową barierą w rozwoju e-handlu.

 

darmowa dostawa e-commerce

 

Tekst został opublikowany na portalu Evigo.pl

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016