Salon Próchnik
Salon Próchnik

Spółka Próchnik SA w trzecim kwartale 2014 roku osiągnęła przychody ze sprzedaż na poziomie 9,3 mln zł, wobec ponad 7 mln zł w tym samym okresie roku 2013. Natomiast przychody ze sprzedaży w ciągu 9 miesięcy 2014 roku wyniosły 27,2 mln zł i były wyższe od tych uzyskanych w analogicznym okresie 2013 roku. Wówczas spółka osiągnęła przychody w kwocie 21,1 mln zł.

Próchnik SA w trzecim kwartale br. realizował przyjętą w 2013 roku strategię rozwoju i w ramach tego m.in.: zawarto kolejną umowę najmu – w centrum outletowym w Lublinie. Ponadto spółka nadal testuje sprzedaż łączoną dwóch marek w jednym salonie (Adam Feliks Próchnik oraz Rage Age – w trzecim kwartale został otwarty drugi sklep tego typu w Galerii Warmińskiej w Olsztynie.

Jednak spółka również zamykała sklepy. Jak wynika z komunikatu zarządu – salony Próchnika w Centrum Handlowym Blue City oraz Arkadia w Warszawie zostały zamknięte ze względu na brak rentowności.

Spółka cały czas inwestuje w kanał e-commerce. W listopadzie 2014 roku został uruchomiony sklep internetowy marki Rage Age. Trwają prace nad otwarciem sklepu internetowego marki Adam Feliks Próchnik.

Od wrześniu 2014 r. spółka zaczęła wprowadzać do salonów nową kolekcję Adam Feliks Próchnik i Rage Age. Wszystkie ubrania AFP zostały całkowicie zaprojektowane przez Rafała Czapula i jest to kolejny element strategii spółki związany z konsekwentnym budowaniem nowego wizerunku marki. Kolekcja pod nazwą „Sprawa honoru” nawiązuje do historii polskich dywizjonów lotniczych uczestniczących w walkach o Wielką Brytanię podczas II Wojny Światowej. Mimo wprowadzenia bardzo konkurencyjnej i autorskiej oferty odzieżowej, anomalia pogodowe – bardzo wysoka temperatura panująca we wrześniu i październiku spowodowały osiągnięcie niższych przychodów niż planowano. W celu minimalizacji efektu pogodowego spółka przygotowała i podjęła działania marketingowe oraz inne działania wewnętrzne, których celem jest podniesienie motywacji zespołów sprzedażowych.

Sieć salonów Próchnik tworzy obecnie 26 sklepów własnych marki oraz 7 placówek agencyjnych.