Sklep Stokrotka
Sklep Stokrotka

Spółka Stokrotka – należąca do Grupy Emperia – w trzecim kwartale br. otworzyła 6 nowych placówek detalicznych sieci Stokrotka (1 supermarket własny i 3 markety własne oraz 2 sklepy franczyzowe). Łącznie na koniec omawianego okresu sieć liczyła 246 placówek detalicznych. Ponadto spółka wdraża nowy brand i format sklepu Stokrotka. Procesom remodelingu lub rebrandingu na koniec trzeciego kwartału poddanych zostało już prawie 150 placówek detalicznych.

Od końca III kwartału br. spółka rozpoczęła aktywne nawiązywanie współpracy ze sklepami o powierzchni całkowitej poniżej 400 mkw. Stokrotka daje swoim przyszłym franczyzobiorcom możliwość rozpoczęcia własnego biznesu w dwóch formatach: marketowym i supermarketowym. Zapewnia jednocześnie  system logistyczny, wsparcie marketingowe i operacyjne, a także dostęp do  listy dostawców.

Przychody ze sprzedaży wypracowane przez Grupę Kapitałową Emperia (właściciela Stokrotki) w trzecim kwartale 2014 roku wyniosły ponad 484,2 mln zł i były o 2,37 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Łącznie przychody ze sprzedaży w okresie trzech kwartałów 2014 roku były nieznacznie (0,70 proc.) wyższe niż w roku ubiegłym i wyniosły ponad 1,4 mld zł. EBITDA w tym okresie wynosił prawie 14,9 mln zł, odpowiednio w trzecim kwartale okresu porównawczego wyniósł 780 tys. zł straty. EBITDA narastająco za trzy kwartały 2014 roku wyniósł około 59,9 zł i był o 38,1 proc. wyższy niż w okresie porównawczym.

Zysk netto osiągnięty w trzecim kwartale 2014 roku wyniósł 119 tys. zł, a odpowiednio wynik netto w analogicznym okresie roku ubiegłego wyniósł 10,9 mln zł straty. Zysk ze sprzedaży narastająco za trzy kwartały 2014 roku wyniósł prawie 17,5 mln zł i był o 28,5 porc. wyższy niż w okresie porównawczym.

Zakończony kwartał był dobrym okresem dla segmentu nieruchomości. Portfel 94 nieruchomości posiadanych przez spółki Grupy Emperia konsekwentnie zapewnia stabilny poziom przychodów i rosnące wyniki finansowe. Spółki należące do segmentu aktywnie poszukiwały możliwości rozszerzenia portfela aktywów o nowe lokalizacje z przeznaczeniem pod prowadzenie działalności detalicznej zgodnie z przyjętą strategią.

Stokrotka sp. z o.o. to spółka z polskim kapitałem. Powstała w 1994 roku w Lublinie, a obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Pierwszy supermarket Stokrotka powstał w Łęcznej koło Lublina w 1996 roku. Obecnie sieć obejmuje 240 sklepów.